Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-04-2013, 16:23   #1
Dash
ScanFlyer Molded

SAS SAS med seteblokkering for EBG/EBD?

Hei!

Så i en annen tråd her inne at en EBG kommenterte at han i det siste ofte hadde ledig sete ved siden av seg når han fløy SAS. Så jeg har sjekket noen setemapper på expertflyer. Og det kan se ut som det stemmer. Bare se på seatmappen som jeg laster opp her. Det er til fredagens avgang SK831 SVG-CDG.

Tilfeldig, eller har SAS begynnt med seteblokkering?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2013-04-03 kl. 16.17.18.png
Views:	3516
Size:	20.7 KB
ID:	34135  
Dash is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2013, 16:29   #2
Dash
ScanFlyer Molded

Default Re: SAS med seteblokkering for EBG?

Og her på OSL-LHR til fredag. SK803...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2013-04-03 kl. 16.27.19.png
Views:	2600
Size:	18.8 KB
ID:	34137  
Old 03-04-2013, 16:41   #3
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Kan det være defekte seter de markerer?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2013, 16:45   #4
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Kan det være defekte seter de markerer?
Ja eller feil på setekart. Merkelig om de skulle blokkert A når B er ledig f.eks.

Dette er en tråd som kommer opp ca en gang i året og svaret er vel at SAS ikke har seteblocking.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2013, 16:48   #5
Dash
ScanFlyer Molded

Lurte mer på om dette er noe som er blitt innført nå med Altea. Har sjekket flere flighter på fredag, og samtlige har blokkerte seter ved siden av opptatte seter....
Old 03-04-2013, 18:35   #6
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Det er en funksjon i Altea som "softblokkerer" en del seter, og slik jeg har forstått det skal bl.a. holde ledig sete ved siden av "premium" passasjerer så langt det er mulig.
Old 03-04-2013, 18:43   #7
Dash
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Det er en funksjon i Altea som "softblokkerer" en del seter, og slik jeg har forstått det skal bl.a. holde ledig sete ved siden av "premium" passasjerer så langt det er mulig.
Nice! Så bra. Når det er ledige seter så er det jo naturlig at det er gull-pax som får ledige seter ved siden av seg
Old 03-04-2013, 19:10   #8
Klgn
ScanFlyer Blue

Jeg har fått blokkert setet ved siden av meg på alle reiser de siste månedene. Har hatt bekjente som har vært på samme fly og da kunne de ikke velge ved siden av meg. Dobbeltsjekket at blokkeringen ble fjernet da jeg i stedet fulgte etter dem. Veldig hyggelig uoffisiell perk dette. Vet ikke hvor fullt flyet må bli før den fjernes.
Klgn is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2013, 19:28   #9
rkvalvaa
ScanFlyer Blue

Jeg har også fått ledig midtsete hos SAS de siste månedene, selv ved relativt fullbookede fly. Testet på siste turen fra DUB-CPH-BGO, hvor jeg tok midtgang og fruen vindu, midtsetet mellom oss ble ikke fylt opp selv om flygningene var nesten fulle :-)
rkvalvaa is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2013, 19:35   #10
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

På mine siste turer har jeg fått blokkert midtsete på stappfulle flygninger på hovedstadstriangelet, i Economy så vel som i Economy Extra. Så hvis SAS har begynt med dette, er det jo strålende!
Old 03-04-2013, 19:39   #11
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
På mine siste turer har jeg fått blokkert midtsete på stappfulle flygninger på hovedstadstriangelet, i Economy så vel som i Economy Extra. Så hvis SAS har begynt med dette, er det jo strålende!
Du får sette deg i midten så får du en tre-seter alene

Old 03-04-2013, 19:46   #12
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Haha .... Kanskje man da får blokkert vindus- og midtgangssete? Hvilken service. Lover å teste det. Men på turene de neste ukene reiser jeg med en statsråd så da kan jeg ikke drive med sånt tull/forsøksvirksomhet
Old 03-04-2013, 20:00   #13
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Hm, og jeg som akkurat kjøpte meg et ekstra sete for sommerturen. Men når jeg tenker meg om har jeg reagert på at "B" setet har vært opptatt i check in vinduet noen ganger til SVG.

Imidlertid var det jo mulig å velge setet mellom meg og datteren min på flighten jeg akkurat kjøpte ekstra sete til. Dette er en reise i starten av juni.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2013, 20:01   #14
Dash
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Haha .... Kanskje man da får blokkert vindus- og midtgangssete? Hvilken service. Lover å teste det. Men på turene de neste ukene reiser jeg med en statsråd så da kan jeg ikke drive med sånt tull/forsøksvirksomhet
Vist setekartet jeg la inn i første post stemmer, så går ikke det Der er det en person som har valgt 2B, mens kun 2A er blokkert og ikke 2C.....
Old 03-04-2013, 20:23   #15
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Jeg kan ikke huske sist jeg fikk ledig sete ved siden av meg, selv om ikke flyet er fullt. Unntakene er om jeg sitter meg i den bakre tredelen. Da kan det skje. har blant annet opplevd flere ganger full treseter, selv om det er masse ledige seter bak.

For ordens skyld, så velger jeg alltid vindussete på rader der midtgang allerede er opptatt.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2013, 21:57   #16
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Imidlertid var det jo mulig å velge setet mellom meg og datteren min på flighten jeg akkurat kjøpte ekstra sete til. Dette er en reise i starten av juni.
Dette høres jo ut som en soft-blokkering ved "editering" av flighten, og vil vel således kun ta effekt når flighten åpnes for check-in. Og fordrer jo åpenbart at det er ledige seter, SAS vil nok heller selge setet enn å blokkere det -- men er det først ledige seter er det jo naturlig at de er ved siden av premium pax.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2013, 22:07   #17
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Går inn på mine bookinger på SAS. For en flight i sommer er 18CD opptatt, og BE kan velges. Det må være en EBG som har valgt sete for seg og reisefølge, siden de allerede har valgt sete?
I dag var derimot nabosetet ledig, mens alle radene foran meg hadde 6 pers på hver rad. Kanskje greit å sette seg på rad 6, og heller komme ut av flyet 3 minutter senere.
Old 03-04-2013, 22:27   #18
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Du jobber vel med dette, etter hva jeg har forstått? Og da vet du dette, og da burde vel vi andre kunne slutte å diskutere (uten at det pleier å hende, selvfølgelig)

Det er isåfall en fin funksjon, som de vel har hintet om på mysasidea, men som vi tidligere har fått høre at IT systemene ikke takler.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 03-04-2013 at 23:14.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2013, 22:39   #19
Dash
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Går inn på mine bookinger på SAS. For en flight i sommer er 18CD opptatt, og BE kan velges. Det må være en EBG som har valgt sete for seg og reisefølge, siden de allerede har valgt sete?
I dag var derimot nabosetet ledig, mens alle radene foran meg hadde 6 pers på hver rad. Kanskje greit å sette seg på rad 6, og heller komme ut av flyet 3 minutter senere.
Kan se ut som setene ikke blokkeres før 2-3 dager før avreise. For på expertflyer sine setekart så er det blokkerte seter på fredagens og lørdagens flighter mellom OSL og LHR. Men ikke på søndagens og mandagen flighter.(Tilgjengeligheten på de flightene jeg sjekket var nogenlunde lik).

Last edited by Dash; 04-04-2013 at 22:33.
Old 04-04-2013, 00:04   #20
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Heisann!

Funker tydeligvis ikke alltid systemet uansett..

Fløy tirsdag morgen fra TRD-CPH, og da satt vi 4 EBG plassert på 5 AC + DF, mens det på radene bak oss var ledige plasser... Ingen reiste sammen, alle på individuelle billetter og vi kjente ikke hverandre.. (Før reisen her i hvert fall..) hehe

Så hvorfor dette skjedde mens det var ledig rundt oss forsto ingen av oss.. Men kom vel frem til CPH uansett..

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules