![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hei!
Så i en annen tråd her inne at en EBG kommenterte at han i det siste ofte hadde ledig sete ved siden av seg når han fløy SAS. Så jeg har sjekket noen setemapper på expertflyer. Og det kan se ut som det stemmer. Bare se på seatmappen som jeg laster opp her. Det er til fredagens avgang SK831 SVG-CDG. Tilfeldig, eller har SAS begynnt med seteblokkering? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Og her på OSL-LHR til fredag. SK803...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Kan det være defekte seter de markerer?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ja eller feil på setekart. Merkelig om de skulle blokkert A når B er ledig f.eks.
Dette er en tråd som kommer opp ca en gang i året og svaret er vel at SAS ikke har seteblocking.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Lurte mer på om dette er noe som er blitt innført nå med Altea. Har sjekket flere flighter på fredag, og samtlige har blokkerte seter ved siden av opptatte seter....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er en funksjon i Altea som "softblokkerer" en del seter, og slik jeg har forstått det skal bl.a. holde ledig sete ved siden av "premium" passasjerer så langt det er mulig.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har fått blokkert setet ved siden av meg på alle reiser de siste månedene. Har hatt bekjente som har vært på samme fly og da kunne de ikke velge ved siden av meg. Dobbeltsjekket at blokkeringen ble fjernet da jeg i stedet fulgte etter dem. Veldig hyggelig uoffisiell perk dette. Vet ikke hvor fullt flyet må bli før den fjernes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har også fått ledig midtsete hos SAS de siste månedene, selv ved relativt fullbookede fly. Testet på siste turen fra DUB-CPH-BGO, hvor jeg tok midtgang og fruen vindu, midtsetet mellom oss ble ikke fylt opp selv om flygningene var nesten fulle :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
På mine siste turer har jeg fått blokkert midtsete på stappfulle flygninger på hovedstadstriangelet, i Economy så vel som i Economy Extra. Så hvis SAS har begynt med dette, er det jo strålende!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Haha .... Kanskje man da får blokkert vindus- og midtgangssete? Hvilken service. Lover å teste det. Men på turene de neste ukene reiser jeg med en statsråd så da kan jeg ikke drive med sånt tull/forsøksvirksomhet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Hm, og jeg som akkurat kjøpte meg et ekstra sete for sommerturen. Men når jeg tenker meg om har jeg reagert på at "B" setet har vært opptatt i check in vinduet noen ganger til SVG.
Imidlertid var det jo mulig å velge setet mellom meg og datteren min på flighten jeg akkurat kjøpte ekstra sete til. Dette er en reise i starten av juni. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg kan ikke huske sist jeg fikk ledig sete ved siden av meg, selv om ikke flyet er fullt. Unntakene er om jeg sitter meg i den bakre tredelen. Da kan det skje. har blant annet opplevd flere ganger full treseter, selv om det er masse ledige seter bak.
For ordens skyld, så velger jeg alltid vindussete på rader der midtgang allerede er opptatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Går inn på mine bookinger på SAS. For en flight i sommer er 18CD opptatt, og BE kan velges. Det må være en EBG som har valgt sete for seg og reisefølge, siden de allerede har valgt sete?
I dag var derimot nabosetet ledig, mens alle radene foran meg hadde 6 pers på hver rad. Kanskje greit å sette seg på rad 6, og heller komme ut av flyet 3 minutter senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() Det er isåfall en fin funksjon, som de vel har hintet om på mysasidea, men som vi tidligere har fått høre at IT systemene ikke takler.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 03-04-2013 at 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Last edited by Dash; 04-04-2013 at 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Funker tydeligvis ikke alltid systemet uansett.. Fløy tirsdag morgen fra TRD-CPH, og da satt vi 4 EBG plassert på 5 AC + DF, mens det på radene bak oss var ledige plasser... Ingen reiste sammen, alle på individuelle billetter og vi kjente ikke hverandre.. (Før reisen her i hvert fall..) hehe Så hvorfor dette skjedde mens det var ledig rundt oss forsto ingen av oss.. Men kom vel frem til CPH uansett.. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange er EBD/EBG? | robertaas | Reiseforum | 16 | 10-11-2014 17:31 |
My SAS idea: Høyne kvaliteten på velkomst for EBS/EBG/EBD! | Ph34r | Reiseforum | 10 | 13-09-2014 08:48 |
Kampanjetilbud: Fly SVG-IAH t/r, få EBG (EBD) | Everest | Reiseforum | 18 | 13-08-2014 16:29 |
Beste leiebilfirma med EBG? | CCS87 | Reiseforum | 9 | 21-04-2013 23:08 |
CO seteblokkering | Tommy777 | Reiseforum | 13 | 15-11-2008 17:27 |