![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da jeg skulle hjem fra Kastrup for en liten stund siden så kjøpte jeg noe sjokolade i Taxfree butikken, disse ble lagt i en lukket pose med et ark oppi med streng beskjed om at ikke måtte åpnes før flyet hadde lettet.
Noen som vet årsaken til dette? For veldig upraktisk for meg ihvertfall, som har en liten sekk som håndbagasje og vil ha det jeg handler oppi den. Men den lukkede posen gjorde det nærmest umulig så veldig irriterende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Har vel med tollbestemmelser å gjøre? Siden de var kjøpt uten moms til Danmark, kunne du ikke spise dem i Danmark. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Har uansett aldri opplevd dette noe annet sted, heller ikke da jeg fløy fra Kastrup rett før jul ifjor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Du kan se det på alkohol også, disse har avgiftsmerke på korken, men disse blir klistret over når du skal til Norge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er vel antageligvis vært problem med misbruk av systemet. Det er dessuten en forenkling å si at man er i internasjonalt område når man befinner seg på en flyplass, selv etter f.eks. Passkontroll eller andre avgrensinger. Det er fortsatt lover og regler for landet man befinner seg i som gjelder, og det er fram til man fysisk er utenfor landets grenser.
![]() |
#7 |
EBG
|
![]()
Så lenge du ikke skulle ut av schengen, så er det ikke noe "airside international" på Kastrup. Man flyr til Ålborg, Århus osv fra akkurat samme sted som intra-schengen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Skulle tro dette løses rimelig greit med at destinasjonen på boardingkortet styrer hva du får kjøpe og til hvilken pris? En blir vel uansett neppe bøtelagt om en bryter "forseglingen". Passende straff ville i så fall vært inndragning av godsakene og enveisbillett med FR til ødemarken CRL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH) | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 159 | 28-03-2025 09:44 |
Kastrup fra innsiden i terminalen | B767 | Bilder & foto | 6 | 26-06-2011 08:53 |
Hilsen fra Kastrup | EB | Flyforum | 9 | 21-08-2005 07:46 |
Taxfree ved innreise fra fredag | Falcon | Flyforum | 0 | 28-06-2005 09:57 |
Kastrup Lufthavn lukket p.g.a orkan | Bll spotter | Flyforum | 16 | 08-01-2005 21:24 |