Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-07-2016, 16:28   #1
oskarflekkefjord
ScanFlyer Blue

Default Om flyplassen, og om transfer i Atlanta

Kjære forumister!

Hva tenker dere er minimum transfer tid i Atlanta i desember? (Ved vanlig operasjon, vet godt om snøstormer som forekommer og da står alt.

Flyr KLM+Delta fra Stavanger via AMS ALT til FLL.

Burde 3,5 timer holde eller burde vi satse på 6 timer?

Takk på forhånd!

Edit: Har AMS sånn at man kan ta immigration der?
oskarflekkefjord is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2016, 17:24   #2
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Default Re: Minimum transfer ATL

Når vår lokale helt kommer på så får du endelig svar, men 3,5 time bør holde med mindre det er snøstorm eller annen type storm.
Har ikke vært på ATL, men det er vel få steder hvor 3,5 timer er i minste laget.
Old 11-07-2016, 18:26   #3
oskarflekkefjord
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Når vår lokale helt kommer på så får du endelig svar, men 3,5 time bør holde med mindre det er snøstorm eller annen type storm.
Har ikke vært på ATL, men det er vel få steder hvor 3,5 timer er i minste laget.
Nei det burde holde men er 21 desember er vel julerush.. kan bli stående 1t i immigration kanskje.

Venter på MOW, han vet det 100% sikkert
oskarflekkefjord is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2016, 22:19   #4
akira
Scanflyer Silver

Har du vært i USA tidligere med det samme passet ditt og har ESTA i orden? Da kan du bruke APM som går veldig kjapt. Desember 2015 brukte jeg ca 30 minutter fra flyet landet til jeg var ute. 21.april i år brukte jeg ca 5 min fra jeg gikk ut av flyet til jeg var igjennom immigration, ble tross alt ny rekord for meg selv om jeg ble stoppet i tollen og måtte igjennom Customs og Agriculture inspeksjon (første gang jeg ble tatt inn til tollen).

Etter du har hentet kofferten, så er det bagdrop etter tollen, ny sikkerhetskontroll, så er du inne i avgangshallen igjen. Har hatt ATL som entry of port 18 ganger, så jeg ville gått for 3,5t. Når lander flyet i ATL?

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2016, 22:23   #5
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

3.5t holder i bøtter og spann.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2016, 22:35   #6
sabergum
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by akira View Post
Da kan du bruke APM som går veldig kjapt.
Min erfaring fra LAX nå i vår er at APM er en vits. For det første tok det nærmere 10 forsøk før maskinen klarte å lese både datoer og navn riktig, i tillegg til litt knoting med fingeravtrykkene. Deretter var det lang kø for utspørring, og spørsmålene var etter det jeg kunne bedømme de samme som alltid. Antagelig ville det gått raskere å stille seg i den vanlige køen.
sabergum is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2016, 22:39   #7
akira
Scanflyer Silver

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
Min erfaring fra LAX nå i vår er at APM er en vits. For det første tok det nærmere 10 forsøk før maskinen klarte å lese både datoer og navn riktig, i tillegg til litt knoting med fingeravtrykkene. Deretter var det lang kø for utspørring, og spørsmålene var etter det jeg kunne bedømme de samme som alltid. Antagelig ville det gått raskere å stille seg i den vanlige køen.
Da var du max uheldig. Jeg har aldri hatt problemer med APM, funket knirkefritt alle de gangene jeg har tatt i bruk APM.

Tja..

Last edited by akira; 11-07-2016 at 22:42.
akira is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules