![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
31. oktober stenger Montreal's 'Gardermoen'. Dorval ('Fornebu') vant baade politisk kamp og kampen om passasjerene.
En milliard dollar ut av vinduet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Siden jeg bor på øya Montréal, så kan jeg ikke la være å kommentere dette.(Jeg passerte faktisk Mirabel senest på fredag).
Mirabel var som Gardermoen. Det er en god beskrivelse. Og terminalbygningen er flott å se på den dag idag. Mye glass og utsikt. Desverre så vil jeg si at det var Quebecs seperatistbevegelse som gjorde at dette aldri ble en suksess. Uroligheter rundt om Quebec ville skille seg ut av federasjonen Canada, gjorde at mange store selskaper flyttet til Toronto. Til og med Bank of Montreal har sitt hovedkontor i Toronto, ironisk med tanke på navnet. Og det var mangel av "airlink" som kostet flyplassen livet. Personlig ser jeg at flyplassen ligger utenfor byen, men folk er tolerante for støyen på den siden av byen. Og det er sårt trengt areale som flyplassen opptar på øya også. Men men, heldigvis så skal det bygges togstasjon på Dorval en gang i nær framtid, med flytogbilletter til Kastrup-pris og ikke Gardermoen-pris. Men Dorval vs Mirabel er ikke det samme som Fornebu vs Gardermoen. Her er det helt andre grunner. Men godt er det at det åpnes nok en ny del på Dorval 1. november, for det er sårt trengt på den flyplassen, hvor internasjonale og nasjonale avganger går fra samme gater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
og hvis du er interessert, så ta en titt her Montreal-Trudeau Airport
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jøss!! Men for all del dette er jo fornuftig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyplassen som tok av ( Tempelhof artikkel ) | BraathensSafe1985 | Flyhistorisk forum | 4 | 22-06-2013 16:02 |
Er det Ingen som tok bilder | salmon-air | Bilder & foto | 4 | 10-10-2008 18:32 |
Hva er det som tok av | C172 | Flyforum | 4 | 03-01-2007 20:22 |
Det tok ikke av | GF1 | Flyforum | 2 | 15-12-2006 12:15 |
Et passasjerfly tok fyr og krasjet i en elv ved flyplassen i Irans hovedstad Teh | sail4fun | Flyforum | 5 | 21-04-2005 07:46 |