Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-01-2015, 08:43   #1
jufix
ScanFlyer Blue

Default Booking av BA fra TRD (eller andre steder uten direkte fly til LHR)

Jeg har nettopp booket TRD-CPH-DOH-KUL // PER-DOH-OSL-TRD med QR, noe som var rett frem og til en god pris. SAS flyr da strekkene TRD-CPH og OSL-TRD og QR har tydeligvis en avtale med SAS her.

Jeg skal til USA senere i år og tenkte jeg skulle prøve å booke tur med BA og kanskje bruke mer One World. Når man går inn på siden til BA så får man opp en laaaang rekke byer og tettsteder i Norge man kan booke fra, men man finner ikke en eneste avgang hvor det faktisk er mulig å booke.

Sjekker man på ITA Matrix, så får man kanskje opp noen priser med BA, som er helt hinsides all fornuft.

To spørsmålet da er:
Hvorfor har BA lagt inn alle de tettstedene som en bookingmulighet på sin hjemmeside? Det naturlige er vel bare å droppe disse slik andre flyselskap gjør?

Last edited by jufix; 22-01-2015 at 09:45.
jufix is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2015, 08:51   #2
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Booking av BA fra TRD (eller andre steder med direkte fly til LHR)

Quote:
Originally Posted by jufix View Post
Jeg har nettopp booket TRD-CPH-DOH-KUL // PER-DOH-OSL-TRD med QR, noe som var rett frem og til en god pris. SAS flyr da strekkene TRD-CPH og OSL-TRD og QR har tydeligvis en avtale med SAS her.

Jeg skal til USA senere i år og tenkte jeg skulle prøve å booke tur med BA og kanskje bruke mer One World. Når man går inn på siden til BA så får man opp en laaaang rekke byer og tettsteder i Norge man kan booke fra, men man finner ikke en eneste avgang hvor det faktisk er mulig å booke.

Sjekker man på ITA Matrix, så får man kanskje opp noen priser med BA, som er helt hinsides all fornuft.

To spørsmålet da er:
Hvorfor har BA lagt inn alle de tettstedene som en bookingmulighet på sin hjemmeside? Det naturlige er vel bare å droppe disse slik andre flyselskap gjør?
Jeg mener SAS og BA ikke lenger har interline avtale, noe de hadde før. Dermed forklarer dette at byene ligger inne hos ba.com men at man ikke finner avganger lenger.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2015, 09:07   #3
jufix
ScanFlyer Blue

Ja, tenkte at det kanskje var årsaken og i følge:

http://boarding.no/art.asp?id=49866

Så opphørte denne i 2012, mens bookinger som var gjort var gyldige til ut i 2013. Synes derfor det er merkelig at BA "markedsfører" dette på sine sider.
Old 22-01-2015, 09:17   #4
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Du får det ikke til om du bruker ebookers eller noe da?

Jeg booket Virgin Atlantic med BA som feed fra Oslo via ebookers i høst

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2015, 09:47   #5
jufix
ScanFlyer Blue

Mulig jeg er dårlig til å søke, men får ikke opp alternativet en gang. Finner reise til Houston med BA via OSL til ca 80.000 i C på ITA matrix, men det er litt over the top nå med oljeprisen i kjelleren :-P
Reply

Posting Rules