![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
http://borsen.dk/nyheder/virksomhede...er_omkuld.html
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hva skal en sådan spareplan inneholde:
Kan gjette på:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ifølge denne artikel, så er SAS på vej med en afgørelse på dette spørgsmål: http://www.check-in.dk/SAS-snart-kla...flaadestrategi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Man skulle vært i pluss allerede etter Core SAS, men det begynner å bli en stund sidn nå. Ting skjer hele tiden, og det ser ut som at man ikke engang rekker å bli ferdig med en spareplan før en neste spareplan må innføres.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Njaa ... det er vel snart 25-årsjubileum .. den første store spareplanen kom vel ca 1990 og kostet meg nesten jobben .... Siden er det gått slag i slag ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
critical mind
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Kikker man hvor SAS sine kabinfaktorer ligger, sa er det soleklart at SAS egentlig trenger mindre fly. Men - dagens versjoner koster idag per sete en god del mer enn de store siblings. Problemet er bare at dersom SAS satser bare pa disse fly, sa far de en fryktelig problem: De ma fylle alle disse tomme seter. Alrede nar ser man pa visse ruter at ogsa SAS har begynnt a "kaste bort" seter - uansett til hvilked pris, bare fa fyllt disse seter. Jeg er absolut sikkert at SAS vil - i all stilhet - ta ut noen frekvenser etter sommer-ferie, kanskje ogsa för de starter. De ma ta ut kapasitaeter, ellers sa flyr de direkte inn i ett kjempe-smell for 2014.
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Anthill kicker
|
![]()
For ä sette litt futt i SAS' operasjons-skjema, effektivisere produksjonen til lavere trip cost, motivere personalet med noe helt nytt og unikt, ä sette et godt spark i maurtuen ville vaere ä bygge om sine A320 til H20QR eller bytte samtlige 737 + A320 inn mot nye H20QR NEO + H21QR NEO ... resten ville vaere 'gammelt nytt' og C-Series er bare enda èn bulk-loaded feeder-flytype, derfor foreldet fra för födselen !
Last edited by Frequent Traveller; 11-05-2014 at 06:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Hadde en gang likt å se SAS prøve å fokusere på de som er interessert i å betale for business og gjøre det mer attraktivt. Wrap class ser ikke ut til å funke, for hverken KL, BA, LH, AF, SU, AY, FI m.fl. ser ut til å hoppe på den trenden.
Har bestilt to turer i biz, reiser for egne penger og SK var dessverre ikke aktuelle. Mye pga reiseruter, men produktet er heller ikke så bra som BA som ble valget.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Synes antall i plus er større enn i fjor og forfjor, men vet selvsagt 0 om gjennomsnittlig billettpris. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
För många företag och statsanställda i Skandinavien är businessclass ett stort NO för resor 2014...spciellt för intra Europa resor. KL, BA, LH, AF har säkert en hel del connecting pax i shorthaul bisinessclass som sedan reser vidare på interkont businessclass. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg vil tro at flere reiser med SAS Plus enn med Business/Economy Extra, men samtidig er prisene på Plus mye lavere, så ikke sikkert det foreløpig har gitt den effekten SAS trodde. Men jeg liker det på en måte - veldig enkelt, svært bra tilbud på flyplassen, lave priser tilgjengelig og mye EuroBonus-poeng, men til tider litt kjedelig ombordopplegg.
Har fløyet mye med SAS, stort sett i Plus i vinter, og det aldri sånn lenger at det bare sitter en-tre passasjerer foran lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Belegget på Spaniaflyene har imponert meg i vår, flere har hatt over 180 pax. Innenriks har det derimot vært omvendt, det har vært mindre folk i Plus enn jeg egentlig har forventet. Som regel ikke mer enn 6-7 rader med totalt 15-25 pax. Kan være at jeg ikke pleier å reise på typiske pendleravganger. Det kan jo være en langsiktig plan, få folk til å kjøpe produktet, og etter hver skru opp prisene. Last edited by Dag Viking; 12-05-2014 at 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
På vestlandsrutene SVG-BGO-TRD og SVG-TRD er det enormt mange i Plus. Gjerne bare 1-2 rader bakerst som er GO. For et par uker siden var jeg med på at -600 maskinen som fløy TRD-SVG som SK4484 var kun SAS Plus. Det er riktignok en ettermiddagsavgang (13.55) som passer ekstremt godt for oss som kun er på dagstur. Så mellom Stavanger og Trondheim der SAS har monopol på ruten tjener de hvertfall grovt. Quote:
Det eneste SAS må få en ordning på er å få til en bedre ordning for blokert midtsete for de best betalende kundene, et konsept likt det Air New Zealand har hadde vært glimrende. Der du har ordinær klasse "Seat", lik GO. Klassen "Works" lik SAS Plus, med seating fremme + mat. Men Air NZ har også Works Delux som er det samme som sistnevnte + ledig midsete. Helt glimrende etter min mening. Slik det er i dag så er det ikke SAS som blir booket når jeg får hasteturer ned i Europa. Ikke veldig god opplevelse og betale 4000 for en enveisreise og bli sittende i sete 2B. Da er det lett å velge Lufthansa Biz i stedet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jet time i økonomisk uvær med akutt spareplan | Cockpitview | Flyforum | 13 | 19-01-2015 21:10 |
Lufthansa spareplan - drastiske ændringer | jefi99 | Flyforum | 77 | 01-04-2013 15:57 |
SAS på vei opp? | 77W | Flyforum | 8 | 29-10-2010 12:32 |
Kabinpersonalet sier nei til spareplan | MartinL | Flyforum | 29 | 08-07-2009 12:08 |