![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er i ferd med å booke en tur til Tokyo, og har bestemt meg for å reise via HEL.
Bør jeg velge JAL sin Dreamliner eller Finnairs A330? Jeg vet ikke om Finnair har innstallert liggeseter i alle Long haul maskinene enda? Noen som vet hvordan JAL sitt produkt ombord i Dreamlineren er? Har kun flydd JAL innenriks i en 767, og ble imponert over full servering på en kort HND-ITM flight, så det frister litt å teste de ut på long haul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Joker
|
![]()
Jeg har ikke fløyet AY eller JAL, men jeg hadde nok valgt JAL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
JAL har såkalte Angle flat seats i Dreamlineren, dvs ikke helt flate. Så dersom AY har flat beds, ville jeg gått for det. Spesielt hvis det er en nattflygning.
Jeg har flydd JL fra LHR til NRT i en B773, og produktet de tilbyr der er et helt annet, med flat beds i en såkalt åpen suite. Fantastisk service, fullt på høyde med både CX og SQ. Maten er kanskje den aller beste jeg har fått i business noen gang, både japansk og vestlig mat er tilgjengelig. Topp kvalitet og ditto viner og annen booze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva med ANA ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Joker
|
![]()
Setene til ANA ser ikke så fristende (mulig det bare er fordi de ser så plastikk ut) ut i mine øyne, men mulig de er gode og ligge i?
Jeg var ikke klar over at JAL ikke hadde denne ( http://www.seejapan.co.uk/Libraries/...seat.sflb.ashx ) businessklassen på 787ene, så da ville jeg også valgt AY om de er helt flate på aktuelle flight. Noen grunn til at du vil via HEL? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Joker
|
![]() Quote:
Om du er en del på HEL - jeg vurderer og fly AY til Hong Kong fra London, får opp en connection på 40minutter. Er din erfaring at dette er uproblematisk på HEL? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
En 40 minutters connection i HEL går fint uten forsinkelser, men det vet man jo aldri. AY er som regel punktlige, iallefall fra OSL, men jeg vet ikke om jeg hadde tatt sjansen. Jeg hadde en tight conncetion til BKK i fjor, landet på HEL 30 minutter før avgang til BKK, men rakk det. Crewet sa de hadde ventet på meg da de visste at jeg var på vei. Er ikke så sikker på om du hadde opplevd det på f.eks FRA eller LHR. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Japan Airlines med longhaul low cost - Zipair Tokyo | Someone | Flyforum | 17 | 19-03-2025 09:42 |
Finnair ønsker bli med i BA/JL joint venture til Japan | Someone | Flyforum | 0 | 01-07-2013 12:34 |
Japan Airlines til Stockholm | ohegge | Register- og ATC-Forum | 0 | 06-12-2010 22:51 |
Finnair flyr 100 tonn norsk laks i uka til Japan | JetBlue | Flyforum | 17 | 18-06-2009 08:56 |
Finnair øker på Tokyo | SK384 | Flyforum | 15 | 29-09-2006 12:18 |