![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er 45 min mellom to Lufthansa flighter i knappeste laget når man reiser med to små barn? Eller går det som regel greit? Vil nødig bli stående igjen til neste flight som er sen kveld....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Det var ikke nok for meg her forleden, landa på rutetabell med IR, men gikk lang tid før vi (ikke) fikk gate, endte opp med fjernparkering, buss osv, Selv om jeg sprang gjennom terminal og sikkerhetskontroll var Sas-fuglen fløyet da jeg omsider kom fram.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
45 min er absolut i underkanten i FRA. Med to små børn ville jeg vælge længere transfertid. Ikke sjovt at skulle løbe med to små ved terminalskift i FRA blot for at finde ud af I ikke nåede det. Har også vældig ofte oplevet at bagagen ikke kommer med ved de korte connections i FRA
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Bare glem det. Sist gang vi fløy via FRA hadde vi 30 minutter transitt pga delay ut av OSL. LH stilte med buss og kjørte oss til neste flight og det var på det berømte håret at vi rakk det. Hadde nok funnet en annen løsning enn dette ja.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Normalt går det greit med 45 min transfer, om du har en sammenhengende billett, hvor både du og bagasjen er gjennomsjekket. Hvis dere ser at det blir forsinkelse, kontakt besetningen ombord, og de vil oftest kunne bidra til at det blir ytt assistanse for å nå neste maskin.
Hvis dere da ikke når det, skal dere bli ivaretatt med ny avgang, mat og evt overnatting på innkommende selskaps regning og risiko .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mulig vi velger Swiss istedet via Zurich - men der er det også bare 45 min. Skal videre med Swiss til NCE på Business. Burde det gå greit også med bagasjen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Så vil jeg også foretrække ZRH fremfor FRA
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Vi snakket med personalet ombord, og de sa at de ikke kunne gjøre så mye annet enn å formidle eventuelle beskjeder til oss dersom det kom fra personalet på MUC. Vi fikk beskjed etter landing at vi ville bli hentet ved flyet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Om noen kan klare dette er det jo LH, men FRA er ikke spesielt enkel å bytte på. Spesielt med barn, og dårlig tid. Lett at stresset tar overhånd, blir jo heller ikke hyggelig når man kjenner blodsmaken i munnen mens man løper gjennom terminalen.
Derimot så er ZRH, og ikke minst MUC to fantastiske flyplasser å bytte på. Fløy via MUC med 35 min i utgangspunktet, men var 10 min forsinket. No problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Må grave opp denne tråden igjen. Enda en mail fra US Airways om endringer. Viser seg at min flight ZRH-FRA-OSL med LH har fått ny avgangstid og kortere transfertid i FRA. Har nå bare 45 min på flybytte. Vil dette bli altfor lite? Flyr i C alle legg. Vil det være til noen fordel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har hatt noen turer med 45 min mellom flightene i Frankfurt, og selv med bussing, pass og sikkerhetskontroll har det alltid godt greidt. Så mellom to intraschengen flighter, burde 45 min ikke være noe problem dersom flyene er i rute. Du bruker uansett ikke mer en 10 min å gå fra B til ytterst på A piren eller omvendt med vanlig gangefart.
Edit: Tok en liten titt i gamle e-tickets og fant ut at jeg ikke har hatt conections under 55 min i Frankfurt, så jeg var nok litt for kjapp med å svare her. ![]() Last edited by Doll; 27-01-2012 at 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Hvis du er så bekymret, hvorfor booker du ikke bare om i stedet for å spre negative vibber til hele forumet? Sorry, min sympati er blåst. Selskapet sier at 45 min er OK. Du mener det ikke skaper trygghet i sjelen. Vær en mann og ta konsekvensen!
![]()
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]() Quote:
Fløy SAS OSL- FRA, landet på rutetid i Frankfurt, flyet taxet og taxet ganske lenge, før det parkerte langt ute. Men der sto en representant fra LH med minibuss og hentet oss til PHL-flighten, så det gikk veldig greit. Fint at LH har slik oversikt over hvor de har passasjerene sine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt | OttoL | Småprat | 562 | 08-12-2024 13:09 |
Transfer Hamburg og Frankfurt | Sim_henrik | Reiseforum | 7 | 08-07-2013 15:01 |
Hva kan jeg gjøre i Frankfurt?(5 timers transfer) | Sondbjo | Reiseforum | 7 | 16-11-2011 13:32 |
Transfer i Frankfurt | LN-FOC | Reiseforum | 17 | 16-07-2009 23:24 |