![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg har endelig klart å overtale Dragen til å bli med på en poengtur, som for henne er like interresant som en fotballkamp for meg.
Jeg har så langt booket en fin tur i mars til Singapore med SQ i business (ikke CT men 2x poeng) med A380 så den er jo fin. Planen er jo å gjøre om dette til First to uker før og jeg lurer på hvilken tur man da burde ha i "grunn"? Reisemålet er faktisk helt uniterresant (siden denne turen er det jeg som bestemmer), men det skulle vært greit å ha en original booking på plass så det er lettere å mikke med returen osv når det åpne seg for First. Så spørsmålet er - hvor burde jeg ha bookingen til i dag? Er Singapore så lurt? Hva er sjansen for å få noe First hit eller med god connection fra feks BKK hvis man får noe First dit? Hvor er det størst sannsynlighet får at jeg får til en F tur/retur i mars med Lufthansa? Kan gjerne være USA... Eneste er at vi gidder ikke ha India som destinasjon (der la dragen ned et veto) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Så du kan booke bix, og satse på F når det nærmer seg. Hjem er det mange muligheter via tokyo til LHR med TG og så NH Selv skal jeg etter planen fly dette imorgen sammen med min "drage". OSL - FRA C LH FRA - PEK F LH PEK - BKK F CA BKK - SIN C TG SIN - BKK C TG BKK - NRT F TG HND - LHR F NH LHR - OSL SK
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da er det nok en gang blitt problemer på en CT og AMEX reise.
Lufthansa måtte skifte fly til et med bare C, men er mer enn villige til å booke meg om til et annet med F, og frakte meg til destinasjonen. Men ingen klarer å booke meg av Air China flighten jeg har fra PEK til BKK, og da klarer de ikke og booke om. Noen som har tips til hvordan dette kan løses? AMEX kan ikke røre billetten siden den er startet. SAS klarer ikke å avsjekke meg fra Air China, selv om de sjekket meg inn i OSL på OSL-FRA-PEK-BKK Lufthansa, hvor jeg nå sitter i FCT vil booke meg om til mulige ruter på F, slik at jeg kommer meg der jeg skal, men de får det ikke til siden Air China blokkerer alt de gjør. Air China i FRA klarer ikke røre CA innsjekkingen Air China i CPH klarer ikke røre CA innsjekkingen og sier barre , Soyi Soyi, no fix Uansett er mitt tips, aldri bland en Air China flight inn i en booking. Der gikk 225.000 poeng i dass og turen ødelagt......
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om, men instinktivt ville jeg tro at utsteder er den man måtte gått på, altså SAS inkl. Tallinn, selv om de sier at de ikke kan røre den. (Jeg har ikke prøvd å få endret ruting etter at reise er påbegynt, men jeg har fått endret klasse.)
Last edited by vbirk; 04-01-2019 at 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Lufthansa løste det til slutt, men jeg vet ikke hvordan.
Så da ble reisen reddet, og gjort mye bedre. Opprinnelig var det: OSL - FRA = LH C A320 FRA - PEK = LH F B748 PEK - BKK = CA F B77W BKK - SIN = TG C B773 Men den endte slik: OSL - FRA = LH C A320 FRA - PVG = LH F B748 PVG - SIN = SQ F A380 Så da fikk vi testen SQ sin nye Suite, og vi hadde den helt for oss selv. Helt fantastisk og tror ikke det finnes noe bedre. Hadde lite lyst å gå av flyet etter den reisen. Fikk oså muligheten til å fly SWISS direkte til SIN i First, men 2 F turer er bedre enn 1 ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Noen som vet om man via manuell CT bestilling på telefon for 2 voksne + infant, så kan legge til et barn til på samme bookingen. Null stress å bestille to 2 pluss infant på nett, men vi er tre som må reise sammen (+ puddingen da)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
For min egen del bestilte jeg CT for to voksne+infant på nett og ringte morgenen etterpå den ordinære bestillingstelefonen og bestilte vanlig bonusbillett for 3-åringen. Var i ei helg så CT-telefonen var stengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
At det ikke går an å bestille bonusreise til flere, hvor to voksne bruker CT, på nett er for meg uforståelig...burde vært en smal sak å få dette til!
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Siste CT før kortet klippes er nå booket, og for første gang fant jeg ledige bonusbilletter til NCE på et tidspunkt jeg faktisk ønsker dra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Derimot trengte jeg et par telefonsamtaler for å skaffe den fordømte sikkerhetskoden etter jeg ikke fikk resatt den på nettsiden, så det tok tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Ja er den. Men har ikke noe med Amex å gjøre |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Håper du skjønner at du er forpliktet til å lage en report?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
|
![]()
Testing Testing
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]()
Selger CT og 160.000 poeng som kan brukes i hele Star Alliance. Ønsker bud. Må booke innen 15.01.2019.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noen som vet hvordan SQ "åpner" First seter fra CPH?
Vi har C booket på en avreise og det er per i dag ingen ledige F billetter (Hvis du gjør et dummy søk på SQs sider så står det to ledige seter i F). Vil disse bli frigitt nærmere avreise, eller vil de ha diss just in case? Takker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Tror ikke de åpner award når det er F2, det må isåfall være tettere på avgang. SQ har også åpnet noen F awards på første avgangen LHR-SIN med 77W, dette krever en overnatting med inbound connection fra Norge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (SkyTeam) | Discus | Reiseforum | 1 | 08-04-2024 10:12 |
AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m. | VirreVapp | Reiseforum | 1352 | 28-12-2018 09:40 |
Finne bonusreise, og Companion Ticket. | E-UT | Reiseforum | 12 | 17-11-2014 23:36 |
Endre Companion ticket | VirreVapp | Reiseforum | 3 | 04-06-2014 16:59 |
Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok | gardkarlsen | Reiseforum | 18 | 23-11-2009 21:50 |