![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har bestilt en reise til USA i påsken til meg og frøken Deluxe. Vi flyr i utgangspunktet til Washington (siden det var helt fullt til New York), men vi er åpne for å tilbringe en natt eller to i DC – selv om vi begge ønsker naturligvis å være mest i NYC. Siden DC er en ny by for meg, behøver jeg tips:
- Vi lander kl 15:00 lokal tid, så vi hadde tenkt å tilbringe kvelden + deler av neste dag i DC før vi tar toget til NY. Hva er verdt å få med seg? - Noen hotellanbefalinger i DC? Jeg har status hos SPG, Hilton og InterContinental. - Burde vi legge inn en ekstra dag i DC på vei tilbake, eller holder det å ta toget samme dag som flyet går hjem fra DC? Sagt med andre ord, hvor pålitelig er togene mellom NYC og DC på en NSB-skala? Takk! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Washington har masse museer rundt the Mall. Hadde ikke hatt noe problem med å ta en ekstra dag her. Jeg ble positivt overrasket over byen, men shoppingen ville jeg gjort unna i NYC.
Var vel nylig en tråd som omhandlet hoteller i Washington, så ville tatt et søk etter denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Litt i post tre her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=99466
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Toget ned samme dag som du skal fly derfra, holder. Er vel en drøye tre timer ned fra New York, pluss taxi fra Union Station til Dulles. Personlig ville jeg kanskje vurdert fly NYC-IAD, men det er meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har endt opp med en tur til washington nå og F på 747-8 og 767-3, så jeg går prøvd litt forskjellig. Ikke minn meg på at det er 40 grader der nå...
Blir tre netter og disse må deles på country inn og radisson for å dra inn poeng. Lurer derfor på hvordan en kommer seg fra iad til dca hvor radisson ligger. Ser også at det er en premium outlet ikke altfor langt fra iad (hotellene der ute har pakker knyttet til dette senteret). Noen med erfaring på om det er verdt å få med seg? Finner vel ellers det jeg trenger i Georgetown, Macys og Brooks Brorhers i byen samt pentagon city, men er det fortsatt ikke noen Apple store i byen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Apple store'n ligger i Georgetown
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som kan tipse om campingplass i WDC :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
National Mall, god plass. Ellers hadde Occupy-bevegelsen et par campingplasser, men det var ganske så trangt der.
Ellers er National Air and Space Museum oligatorisk for alle på dette forumet. Omvisning inne på Capitol vil jeg også anbefale. Drar du dit en ukedag kan du også komme inn i kamrene.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noen som har tips til transfer fra iad og enten inn til sentrum eller til DCA?
Går det shuttle mellom flyplassene? Er det Carmel som gjelder om en skal ha Town car, og noen som vet pris? I Nyc vet jeg at Avis har spesialpris for leiebil tilbake til flyplassen. Noen som vet om noe tilsvarende i Washington, eller andre måter å skaffe god deal på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har tatt buss og metro tidligere, men hadde vært greit med noe med aircondition hele veien og non-stop siden det er 40 grader...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Endte opp med Metrobus 5a og Blue line fra Rosslyn. Ca 2,5 timer fra landing til hotellrom. Ikke altfor ille kø i immigration (25 min).
Noen som har forslag til hva en kan gjøre i området rundt iad når en har bil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Siden tråden min ble "2012-tråden" kan jeg vel oppdatere alle og si at både jeg og frøken Deluxe var veldig fornøyd med InterContinental Willard. Royal Ambassador-statusen skadet heller ikke
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har selv tatt toget NYC - DC.
Lurer denne gangen på om jeg heller skal leie meg en bil og kjøre - en liten omvei er også mulig - dersom det er noe interessant / hyggelige steder langs ruten? Det er heller ikke krise dersom det blir en overnatting underveis. Er dette noe å anbefale, eller er det bare å satse på toget igjen?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Tja... Philadelphia ligger jo vegen, men der kan man jo hoppe av toget også. Ellers er det, etter min mening, ikke så mye som er verdt å se. Det er noen fine plasser langs atlanterhavskysten i New Jersey, men da blir det ganske mye omveg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Gjorde ikke dette sist jeg var i DC, men det frister nå..
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sitter og vurderer en liten DC-tur, og snublet over en grei hotellpris i Alexandria, VA.
Er det et sted det er like greit greit å bo som i downtown DC? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sketchy er vel å overdrive. Det er en typisk amerikansk småby med masse koselige fortausrestauranter. Ville dog anbefalt å bo i DC. Alexandria ligger akkurat så langt unna DC at det blir slitsomt å dra frem og tilbake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Bodde paa Sheraton Suites som ligger litt utenfor og en gjest fikk bilen sin stjaalet fra garasjen. I foelge politimannen jeg overhoerte fortalte at det var mye problemer med slikt i omraadet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Washington D.C | Cecilie | TripReports | 37 | 30-08-2012 22:13 |
Hotell i Washington DC? | gardkarlsen | Reiseforum | 7 | 05-07-2011 18:30 |
Washington DC | Boeing | Reiseforum | 4 | 09-09-2009 22:38 |