![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sakset fra Aftenbladet.no
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...n-3004230.html Om ikke direkte stort og ambisiøst, så det i allefall en god begynnelse. Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
|
![]()
Avganger to ganger i timen er jo veldig bra. Men lurer på hva prisen blir. Når man kun trenger fem passasjerer per buss for at det skal gå rundt må det være en del hundrelapper det er snakk om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Halvtimesavganger må jo være veldig bra. I Osloområdet kjøres de fleste flybussene med tilsvarende. Untakene er såvidt meg bekjent SAS flybuss fra sentrum og Flybussekspressen fra Bekkestua via Ringveien og Østre Akervei som går hvert 20. minutt. Bruker sistnevnte jevnlig, og ikke sjelden er det under ti pax utenfor rushtid (formiddag) retning OSL. Prisene er fra 220,- og nedover (halv pris for pasasjerer med forhåndsbetalt kundekort). Returen er trolig bedre belagt, ettersom morgenflyene fra ute i Europa begynner å ankomme. Tilsvarende er morgenavgangene tildels smekkfulle, men tilnærmet tomme på returen.
Last edited by Bergern; 25-07-2012 at 00:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bussen skal gå tur retur Bryne stasjon, så rundt tur ca 5 mil. 1 liter på mila er for lite på denne type kjøring på en stor sprinter, å budsjettere med mindre enn 1.5 ville ikke jeg gjort. La oss si at de optimistisk klarer seg med 2 busser. 15 liter/time ca 210 kr
600 kr timen for 2 mann: da er mann oppe i 40 kr/pax om det er 20 pax, 5 per avgang. Så har man kostnader på vedlikehold, fornye parken en gang i blandt osv. Noe lavere enn ca 70 kr pr pax fra Bryne hadde jeg ikke gått. Så kan man heller gi litt incentiver til de som reiser ofte. Så 5 pax for å gå rundt baserer jeg på at bilene er allerede tilgjengelig, og at man vil prøve markedet. Skal ruta vare må det nok mer til en 5 i snitt. Håper det går rundt og den blir levedyktig.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vel, når utgangspunktet er Bryne så er jeg spent. I sin tid når der gikk flybuss fra Sandnes, Norges 8. største by ( ? ), så hadde den et snitt på 1 passasjer pr. tur, så Bryne er jeg skeptisk til, men for all del.
Begge plasser er stoppested for Jærbanen, men det er vel eneste som er noenlunde likt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har faktisk litt tro på denne ruta. Met enn den ruten som flybussen en gang kjørte til Sandnes.
Av den enkle grunn av at det er mye billigere å kjøre til Sandnes fra Sola, enn f.eks. til Bryne. Husker selv fra min tid som drosjesjåfør at en tur til Bryne var mye mer innbringende enn en tur til Sandnes.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Klar mandag morgen fra Jæren | Gunnar | Flyforum | 12 | 26-11-2018 13:59 |
Grønn onsdag fra Jæren | Gunnar | Flyforum | 22 | 01-08-2018 18:25 |
Kan vi håpe på dametoalett på SK snart | krølle | Småprat | 31 | 03-04-2016 22:07 |
Snart kan du ringe ombord | Fnate | Småprat | 26 | 26-09-2012 17:18 |
Snart kan du følge flybagasjen via mobilen | sirpjalle | Reiseforum | 3 | 13-09-2011 17:08 |