![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Mai 2014: Frankfurt, Amsterdam, fly, spotting og S-klasse:
Del 2: Så hopper vi elegant videre fra Del:1 som var fra Frankfurt - nå har vi tilbakelagt noen mil i S-klassen; og la oss starte med noen oversiktsbilder av Amsterdam: Schipol: (NB: grunnet meget vekslende vær, vind, regn osv. har det i blant ikke vært de beste forhold, for å ta foto - så kvaliteten kan være noe varierende!) ![]() ![]() Over: Amsterdam Airport Schipol (AMS/EHAM) har totalt seks rullebaner: 18R / 36L 06 / 24 09 / 27 18L / 36R 18C / 36C 04 / 22 I 2013 reiste totalt 52.5 mill. pax gjennom AMS, med 425.565 flybevegelser. Flyplassen ligger tre meter, under havoverflaten - og ni kilometer fra sentrum. Den offisielle spotteterassen er en av de største i Europa, dog var det litt vedlikeholdsarbeider i perioden vi var der - så en del av denne var sperret av: ![]() Over: spotte-terassen fra airside. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Over: Fokker-100 maskinen som er en permanent del av terassen, og som man fritt kan gå ut og inn fra. ![]() Over: noe vedlikeholdsarbeid på gang. ![]() Over: interessant oversikt, direkte koblet til solcellepanelene samt til de små vindmøllene på flyplassen - som viser hvor mye strøm og energi disse har produsert siden starten, og hvor mye de produserer akkurat nå. I tillegg til hvor mye CO2 som har blitt spart grunnet dette. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Og da er det vel på tide med litt bilder fra terassen, før vi beveger oss ut av terminalen - og ut i friluft - langs den lengste rullebanen: ![]() Over: her er man i gang med lasting av en B747 Combi, legg merke til bilen som er godt pakket inn - og som snart er klar til å fraktes om bord. ![]() ![]() Over: legg merke til "Horse Transport"-containerene, mye hester som skal om bord her ja.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Over: KLM med B747-400, og reg.: "PH-BFF". Levert pr. feb. 1990, maskinen er litt over 24 år gammel. Bærer navnet: "Freetown". ![]() Over: KLM med B737-800, og reg.: "PH-BXK". Levert pr. sept. 2000, maskinen er snart 14 år gammel. Bærer navnet: "Swift/Gierzaluw". ![]() ![]() ![]() Over: Delta Air Lines med Airbus A330-300X, med reg.: "N806NW". Levert ny opprinnelig til Northwest Airlines pr. mars 2004, overført til Delta pr. feb. 2009, maskinen er litt over 10 år gammel. ![]() Over: Blue1 med B717-200 (eller MD-95 som den egentlig heter), og reg.: "OH-BLJ". Levert ny opprinnelig til Olympic Aviation som "SX-BOC" pr. jan. 2001, videre over til Olympic Airlines pr. des. 2003, så til AeBal (Aerolineas Baleares) pr. jan. 2007 som "EC-JZX", frem til sept. 2008 - hvor den ble satt til lagring. Så videre til Quantum Air pr. april 2009, så satt til lagring igjen pr. okt. 2009. Overtatt av finske Blue1 pr. aug. 2010, maskinen er litt over 13 år gammel. ![]() ![]() Over: Yangtze River Express med B747-400F, og reg.: "B-2432". Levert ny opprinnelig til All Nippon Airways pr. jan. 1998 som "JA402A", så satt til lagring pr. sept. 2007. Overtatt av Air Atlanta Icelandic med reg.: "TF-ANA", konvertert til cargo-maskin pr. juni 2008, overtatt av nåværende selskap pr. okt. 2008, maskinen er litt over 16 år gammel. ![]() Over: China Southern Airlines med B777F, og reg.: "B-2072". Levert pr. juli 2010, maskinen er litt over fire år gammel. ![]() Over: KLM med Airbus A330-200, og reg.: "PH-AON". Levert pr. april 2013, maskinen er litt over seks år gammel. Bærer navnet: "Museumplein - Amsterdam". ![]() ![]() Over: KLM med B747-400, og reg.: "PH-BFO". Levert pr. okt. 1992, maskinen er snart 22 år gammel. Bærer navnet: "Orlando", seatconfig: C42/W36/Y341=419pax. ![]() Over: Singapore Airlines med B747-400F, og reg.: "9V-SFP". Levert pr. okt. 2005, maskinen er 8.5 år gammel. ![]() Over: KLM med B737-700, og reg.: "PH-BGO". Levert pr. mars 2011, maskinen er tre år gammel. Bærer navnet: "Paradijsvogel / Bird of Paradise", seatconfig: Y136. ![]() ![]() Over: KLM med MD-11, og reg.: "PH-KCB". Levert pr. mars 1994, maskinen er litt over 20 år gammel. Bærer navnet: "Maria Montessori", seatconfig: C24/W38/Y223=285pax. Maskinen var her på vei til Montreal, Canada. ![]() Over: Martinair Holland med MD-11CF (ER), og reg.: "PH-MCP". Levert pr. des. 1994, maskinen er ca. 19.5 år gammel.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() Over: China Cargo Airlines med B777F, og reg.: "B-2078". Levert pr. juli 2010, maskinen er snart fire år gammel. ![]() Over: ArkeFly/TUI med B737-800, og reg.: "PH-TFC". Levert pr. april 2009, maskinen er ca. fem år gammel. Står oppført med følgende spesielle seat-config: F18/W66/Y96=180pax. ![]() Over: Delta Air Lines med Airbus A330-200, og reg.: "N852NW". Levert opprinnelig til Northwest Airlines pr. aug. 2004, overført til Delta pr. sept. 2009, maskinen er snart 10 år gammel. Seatconfig: C32/W30/Y177. ![]() Over: KLM med B777-300ER, og reg.: "PH-BVK". Levert ny til KLM pr. juni 2013, maskinen er knappe ett år gammel. Bærer navnet: "Yellowstone National Park", seatconfig: C35/Y393=428pax. ![]() ![]() ![]() Over: ArkeFly/TUI med B767-300ER, og reg.: "PH-OYI". Levert ny opprinnelig til Britannia Airways pr. feb. 2000 som "G-OBYI". Overført til Thomson Airways pr. mai 2005, så til Arkefly pr. okt. 2010, leaset ut til Thomson Airways fra sept. 2013 til okt. 2013, og tidl. til Garuda fra jan. 2003 til mars 2003. Maskinen er litt over 14 år gammel, seatconfig: F31/W158/Y96=285pax. ![]() Over: Flybe med Dash8-400, og reg.: "G-ECOP". Levert pr. april 2009, maskinen er litt over fem år. ![]() ![]() Over: Air France med Airbus A320-200, og reg.: "F-HEPB". Levert pr. mars 2013, maskinen er litt over fire år gammel. Seatconfig: Y165. ![]() ![]() Over: Icelandair med B757-200, og reg.: "TF-FIY". Opprinnelig levert ny til Iberia pr. okt. 2000, som "EC-HIV". Videre til Audeli pr. juli 2006, så til Icelandair fra juli 2007, leaset ut til Ghana International Airlines fra nov. 2007 til feb. 2008, og til Air Niugini fra des. 2001, til april 2011. Maskinen bærer navnet: "Grábrók", og er litt over 13.5 år gammel. ![]() Over: Air France med Airbus A321-200, og reg.: "F-GTAK". Levert ny pr. jan. 2002, maskinen er ca. 12.5 år gammel. Seatconfig: Y200. ![]() ![]() Over: United Airlines med B767-300ER, og reg.: "N662UA". Levert pr. aug. 1993, maskinen er snart 21 år gammel. Denne ble ca. 1.5 time forsinket, grunnet noe snag. ![]() Over: Corendon Dutch Airlines med B737-800, og reg.: "CS-TQU". Opprinnelig levert ny til Transavia Airlines som "PH-HZY" pr. april 2002, har siden vært innom både Sun Country Airlines, Caribbean Airlines, Transavia Denmark, Euro Atlantic Airlines, Med-View Airlines, og i dag leaset fra Euro Atlantic Airways av Corendon siden april 2014, maskinen er 12 år gammel. Seatconfig: Y189. ![]() Over: CityJet / Air France med Avro RJ85, og reg.: "EI-RJR". Levert ny opprinnelig til Mesaba pr. jan. 2000 med reg.: "N530XJ", så satt til lagring pr. juli 2006, før CityJet overtok maskinen pr. feb. 2007. Bærer navnet: "Tory Island", maskinen er ca. 14.5 år gammel. ![]() Over: Delta Air Lines med B767-300ER, og reg.: "N192DN". Levert pr. juni 1997, maskinen er 17 år gammel. ![]() Over: og jommen kom ikke denne, og fløy rett over oss - mens vi stod på spotteterassen i terminalen, dette er NCG (Nederlandske Kyst Vakten) med sin Dornier 228-200, med reg.: "PH-CGC", bygget i 1990 (24 år gammel). ![]() Over: Saudia Cargo operert av MyCargo Airlines (Tyrkia) med B747-400F, og reg.: "TC-ACG". Levert ny opprinnelig til All Nippon Airways som "JA8958" pr. aug. 1992, så satt til lagring pr. april 2011, før nåværende selskap overtok maskinen pr. juli 2012. Maskinen er snart 22 år gammel, har blitt konvertert til cargo-versjon - og har typenavn: 747-481BDSF.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() Over: Singapore Airlines (Cargo) med B747-400, og reg.: "9V-SFG". Levert pr. sept. 1998, maskinen er i underkant av 16 år. ![]() Over: Cathay Pacific med Airbus A340-300X, og reg.: "B-HXK". Levert pr. aug. 1998, maskinen er snart 16 år gammel. Seatconfig: C26/Y257. Så en liten biltur, til den delen av flyplassen hvor det står parkert litt businessjets: ![]() ![]() Over: Gulfstream: G550, som ut fra registret disponeres av Google og reg.: "N785QS" - maskinen er bygget i 2007, og levert pr. nov. 2007 (ca. 6.5 år gammel). ![]() ![]() Over: Windrose Air (Jet Charter) med Bombardier Challenger: 300, og reg: "D-BUBI". Bygget i 2007, levert pr. juli 2007 (ca. syv år gammel) Og på p-plassen ved Polderbaan, ja der var det filminnspilling i gang: ![]() ![]() ![]() ![]() Over: Qatar Airways (Cargo) med B777F, og reg.: "A7-BFB". Levert pr. juni 2010, maskinen er fire år gammel. ![]() Over: KLM Cityhopper med Fokker-70 og reg.: "PH-KZE". Levert pr. okt. 1996, maskinen er i underkant av 18 år gammel. ![]() ![]() ![]() Over: EVA Airways (Taiwan) med B777-300ER, og reg.: "B-16716". Levert pr. des. 2009, maskinen er 4.5 år gammel. Ble satt til lagring fra sept. 2010, til nov. 2010. ![]() ![]() Over: China Airlines (Cargo) med B747-400F, og reg.: "B-18701". Levert pr. juli 2000, maskinen er snart 14 år gammel. ![]() Over: KLM Cityhopper med Embraer EMB190, og reg.: "PH-EZR". Levert pr. aug. 2010, maskinen er i underkant av fire år gammel. ![]() ![]() Over: China Cargo Airlines med B747-400F, og reg.: "B-2425". Levert pr. sept. 2006, maskinen er i underkant av åtte år.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() ![]() Over: Air Bridge Cargo (Russland) med B747-400, og reg.: "VQ-BHE". Levert ny opprinnelig til Cargo B Airlines pr. des. 2008 som "OO-CBC", så satt til lagring pr. juli 2009, før overtatt av nåværende selskap pr. april 2010, maskinen er ca. 5.5 år gammel. Type-navn: 747-4KZFSCD. ![]() Over: Austrian Arrows med Fokker-100, og reg.: "OE-LVI". Levert ny opprinnelig til American Airlines pr. aug. 1993 som "N1456D", så satt til lagring pr. feb. 2005, før nåværende selskap overtok maskinen pr. april 2005. Maskinen er snart 21 år gammel, bærer navnet: "Prague". ![]() Over: ArkeFly/TUI med B737-800, og reg.: "PH-TFD". Levert pr. mars 2011, maskinen er litt over tre år gammel. Er oppført med følgende seatconfig: F18/W66/Y96=180pax. ![]() Over: Flybe med Embraer EMB175 og reg.: "G-FBJE". Levert pr. april 2012, maskinen er litt over to år gammel. Seatconfig: Y88. ![]() ![]() Over: TAP Air Portugal med Airbus A320-200, og reg.: "CS-TNG". Levert pr. feb. 1999, maskinen er 15.5 år gammel. Bærer navnet: "Mouzinho da Silveira", seatconfig: Y156. ![]() Over: Royal Air Maroc med B737-800, og reg.: "CN-RGN". Levert pr. mars 2013, maskinen er litt over ett år gammel. ![]() Over: Air Bridge Cargo (Russland) med B747-400, og reg.: "VQ-BGY". Levert ny opprinnelig til Air France pr. juni 2005 som "F-GIUE", så overtatt av nåværende selskap pr. mai 2010, maskinen er snart ni år gammel. ![]() Over: Vueling Airlines med A320-200, og reg.: "EC-KDG". Levert pr. april 2007, maskinen er litt over syv år gammel. Bærer navnet: "Absolute Vueling". ![]() ![]() ![]() Over: KLM med B747-400, og reg.: "PH-BFF". Levert pr. feb. 1990, maskinen er litt over 24 år gammel. Bærer navnet: "Freetown". ![]() Over: KLM med B777-200ER, og reg.: "PH-BQI". Levert pr. des. 2004, maskinen er 9.5 år gammel. Bærer navnet: "Iguazu falls", seatconfig: C35/W34/Y249=318pax. ![]() ![]() ![]() Over: LAN Cargo med B777F, og reg.: "N772LA". Levert pr. april 2009, maskinen er ca. fem år gammel. ![]() Over: Martinair Holland med MD-11CF, og reg.: "PH-MCS". Levert pr. april 1995, maskinen er 19 år gammel. ![]() Over: ArkeFly med B737-800, og reg.: "PH-TFA". Levert pr. nov. 2007, maskinen er ca. 6.5 år gammel. Bærer navnet: "Ferdinand Fransen". ![]() Over: KLM med B747-400, og reg.: "PH-BFR". Levert pr. jan. 1994, maskinen er ca. 20.5 år gammel. Bærer navnet: "Rio de Janeiro".
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() Over: British Airways med Airbus A319-100, reg. ikke notert. ![]() Over: Brussels Airlines med Dash8-400, og reg.: "G-ECOI". Levert ny opprinnelig til Flybe pr. nov. 2008 med samme reg. Satt til lagring pr. mars 2012, så overtatt av nåværende selskap pr. mars 2012, maskinen er 5.5 år gammel. ![]() Over: EasyJet med Airbus A319-100, og reg.: "G-EZAZ". Levert pr. juli 2006, maskinen er snart åtte år gammel. Seatconfig: Y156. ![]() Over: Adria Airways (Slovenia) med CRJ-900, og reg.: "S5-AAN". Levert pr. des. 2008, maskinen er ca. 5.5 år gammel. ![]() Over: Centurion Air Cargo (USA) med B747-400F, og reg.: "N901AR". Levert ny opprinnelig til Cargolux som "LX-KCV" pr. aug. 1997, så over til Cargolux Italia pr. sept. 2009, før nåværende selskap overtok pr. aug. 2013, maskinen er snart 1 7 år gammel. ![]() Over: Malaysia Airlines (Cargo) med B747-400F, og reg.: "9M-MPR". Levert pr. mars 2006, maskinen er litt over åtte år gammel. Type-navn: 747-4H6FSCD. ![]() ![]() Over: Kalitta Air med B747-400F, og reg.: "N744CK". Levert ny opprinnelig til Japan Airlines som "JA8909" pr. juni 1993, så satt til lagring pr aug. 2009. Konvertert til cargo-maskin pr. nov. 2006, overtatt av nåværende selskap pr. des. 2010. ![]() Over: KLM med Fokker-70, og reg.: "PH-JCT". Ble beholdt av flyprodusenten Fokker selv, fra levering 31. mai 1995, og frem til 30. juni 1995 med reg.: "PH-JCT". Da tok Mountain West Airlines over maskinen, frem til okt. 1997, da Austrian Airlines overtok. Til sist KLM Cityhopper som overtok maskinen okt. 2002, maskinen er 19 år gammel. ![]() Over: KLM Cityhopper med Embraer EMB190LR, og reg.: "PH-EZV". Levert pr. april 2012, maskinen er to år gammel. ![]() ![]() Over: Edelweiss Air med Airbus A320-200, og reg.: "HB-IHX". Levert ny pr. jan. 1999, maskinen er ca. 15.5 år gammel. Bærer navnet: "Calvaro". ![]() Over: Korean Air med B747-400F, og reg.: "HL7499". Levert pr. feb. 2004, maskinen er litt over 10 år gammel. ![]() ![]() Over: Icelandair med selskapets eneste B757-300 og reg.: "TF-FIX". Levert pr. mars 2002, maskinen er 12 år gammel. Bærer navnet: "Hengill", seatconfig: C22/W65/Y129=216. ![]() ![]() Over: Saudia Cargo operert av MyCargo Airlines (Tyrkia) med B747-400F, og reg.: "TC-ACF". Levert pr. juni 1993 til All Nippon Airways som "JA8962", så satt til lagring pr. jan. 2011, før ACT Airlines overtok pr. aug. 2011. Nåværende selskap overtok maskinen pr. okt. 2011, maskinen er 21 år gammel. ![]() Over: KLM med B777-300ER, og reg.: "PH-BVF". Levert pr. feb. 2011, maskinen er litt over tre år gammel. Bærer navnet: "Yakushima", seatconfig: C35/W40/Y350=425pax.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() ![]() ![]() Over: Etihad Airways med Airbus A330-200, og reg.: "A6-EYS". Levert pr. mars 2009, maskinen er litt over fem år gammel. Seatconfig: C22/Y240. ![]() ![]() ![]() Over: Etihad Airways med B777F, og reg.: "A6-DDC". Levert pr. mai 2013, maskinen er litt over ett år gammel. ![]() Over: Swiss med Avro RJ100, og reg.: "HB-IXO". Levert ny til daværende Crossair pr. mai 1996, så overført til Swiss pr. mars 2002. Maskinen er 18 år gammel, bærer navnet: "Ottoberg". Seatconfig: Y97. ![]() Over: Aer Lingus med Airbus A320-200, og reg.: "EI-DVM". Levert pr. mars 2011, maskinen er litt over tre år gammel. Bærer navnet: "St Colman", seatconfig: Y174. ![]() ![]() Over: KLM med B747-400, og reg.: "PH-BFK". Levert pr. mai 1991, maskinen er 23 år gammel. Bærer navnet: "City of Karachi". ![]() Over: British Airways med Airbus A319-100, og reg.: "G-DBCD". Levert ny opprinnelig til bmi pr. feb. 2005, før overført til British Airways pr. juni 2012. Maskinen er litt over ni år gammel, seatconfig: Y144. ![]() Over: Air France / Hop! operert av Regional CAE med Embraer EMB145, og reg.: "F-GRGE". Levert pr. mars 1998, maskinen er 16 år gammel. I Amsterdam bodde vi som vanlig på Radisson Blu: Amsterdam Schipol Airport, i en flott Junior Suite: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() ![]() ![]() Over: alltid hyggelig med personlig velkomsthilsen, pga. noe feil med bookingen forrige gang - hadde vi bl.a. fått fri minibar og litt ekstra på rommet; så vi led ingen nød. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Over: sjokolade og dikt på puten hver kveld. Så var det snart retur fra AMS, og ved pushback så man Blue 1-maskinen som var på vei til Stockholm: Arlanda på SAS sine vegne: ![]() ![]() ![]() Over: Blue 1 med B717-200 (MD-95), og reg.: "OH-BLJ" (detaljer om maskinen, litt lengre opp i rapporten). ![]() Over: Alitalia med Airbus A320-200, og reg.: "EI-DSA". Levert ny opprinnelig til Air One pr. sept. 2006 med samme reg, over til Alitalia pr. feb. 2010, maskinen er snart åtte år gammel. ![]() Over: SATA International (Portugal/Azorene) med Airbus A320-200, og reg.: "CS-TKO". Levert pr. mai 2009, maskinen er fem år gammel. Seatconfig: Y166. ![]() Over: så er det tid for retur, og flyvningen hjem med SAS ble med en eldre B736-maskin (B737-600) og flight: SK828, og vi landet selvsagt før rutetabellen. AMS-OSL: Fltype: B736 (B737-600) Individ: LN-RRX Maskinen ble levert ny til SAS pr. jan. 1999, dvs. maskinen er dermed litt over 16 år gammel (!). Seatconfig: Y115+ , bærer navnet "Ragnfast Viking". Var tidl. på svensk register, fra jan. 1999, som "SE-DNR", ble omreg. til norsk reg. pr. juni 2001 med nåværende reg. Alle bilder er tatt med et digitalt kompaktkamera av merket: Canon: IXUS 1000HS - som har spec. på 10.0 megapixler, Full HD-video, HS system, samt 10 x optisk zoom. Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
Join Date: Feb 2014
Posts: 16
|
![]()
Mange flotte bilder !
Angående den spotterterrasen i Amsterdam, hvor ligger den? Var der i oktober 2013, og fant ingen skilt, og i følge ansatte der så fantes det ingen "panorama terrace". |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2009
Location: Bergen
Posts: 2,119
|
![]()
Flotte bilder her og, ser ut som dere fikk mye med dere
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,420
|
![]() Quote:
Om du kan var på "flysiden", så er det ingenting der, bortsett fra noen muligheter om du går ut i Parken. som ligger på vei ut til D pirren (Schengen siden).
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Takker for kommentarer, og til Roxman - som rakk å svare før jeg
klarte å innstallere meg nå på kvelden på Kypros, etter en lang dag; som ble avsluttet med snart 1.5 døgn uten særlig søvn, nei vent.. den er jo ikke avsluttet enda, siden jeg er her med dere - samt noen konsumerte Keo-øl her utenfor Ayia Napa på Callisto. Solaspotteren: i tillegg til Roxman sin meget fine forklaring, skal jeg se om jeg ikke finner en link også til deg, om denne terrassen på sidene til Amsterdam flyplass.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Posts: 436
|
![]()
Flotte bilder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mai2014:Frankfurt/fly/spotting/Mercedes:S350/Del1 | Blackhawk | Bilder & foto | 18 | 22-06-2015 20:28 |
Mai2013: Amsterdam: Schipol/fly/spotting/skip/leiebil: BMW7 | Blackhawk | Bilder & foto | 11 | 25-05-2013 13:34 |
Okt2012: Spotting/flyfoto: Amsterdam Schipol (Del2) | Blackhawk | Bilder & foto | 6 | 05-12-2012 23:01 |
Kristiansand - Amsterdam - Detroit - New York - Amsterdam - Stavanger | Flybird | TripReports | 9 | 28-02-2010 21:53 |
SAS-fly måtte sikkerhetslande i Amsterdam | TG923 | Flyforum | 11 | 02-06-2006 21:57 |