![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Grenser for hvor mange italia-turer man skal skrive rapport om, så her er noe annet. Helgen som var hadde jo hele sør-norge et fantastisk vær, og det åpnet seg en mulighet for å være med Gardermoen Flyklubb ut på tur. Selvfølgelig takket jeg ja til det. Ruten må meldes inn (såklart) når man tar av fra OSL, og så har man ca 30 min slingringsmon på avgang/ankomst opp mot meldt rute. Dagens rute var OSL-Maridalsvannet-Raufoss-Gjøvik-Helgøya- T&G Hamar - Denne sjøen jeg ikke husker navnet på - Nannestad - OSL. Var restriksjoner over Oslo så det ut som på kartet, noe jeg lurer på er grunnet helgens skiskytterstevne oppi favelaen.
Dagens maskin ![]() 11-draget på OSL på en lørdag ikke all verdens til trafikk, så var ikke mye å vente før vi var i luften. Uvanlig utsikt ved avgang OSL ![]() Som regel når man tar av med GA fra OSL er det noe ala "ta til høyre og pell deg vekk" mot en sjø jeg aldri husker navnet på, men denne gangen fikk vi direkte til Maridalsvannet som ifølge piloten var ganske uvanlig. ![]() Maridalsvannet ![]() Etter en runde rundt Maridalsvannet snudde vi over Lillomarka og satt kursen mot Hadeland og videre mot Grua og Raufoss ![]() Raufoss ![]() Gjøvik klokken 12 ![]() Dro østover mot Helgøya og så ble kursen satt mot Hamar hvor det ble to T&G ![]() Etter to t&g ble kursen satt sørover igjen. Brummundal ut til høyre om jeg ikke tar feil ![]() ![]() ![]() Ikke så langt fra Nannestad før vi satt kursen rett mot ENGM. ![]() Ved trafikk kan det bli holding over Nannestad, men fikk smette inn foran to CRJ som lå et stykke unna ![]() Rett før landing ![]() Det var det 😊 Dessverre er det litt trøbbel i GA-miljøet her austpå grunnet Kjeller. Håper det ordner seg, samt at Hønefoss kanskje får orden på flyplassen der. Ellers var dette litt av en tur i litt av et vær. Blir nok forhåpentligvis ikke for lenge til igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for en fin rapport i finværet!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nydelig!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fin og uvanlig rapport.
A propos flyvninger utenom det vanlige. er det fortsatt (glide)flyvninger fra Starmoen ved Elverum? Jeg floey en runde over Oesterdalen for ca. 30-35 aar siden med en venn av min far.
Upcoming flights: Last edited by jb1; 26-03-2025 at 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
|
![]()
Med AGW har jeg også vært en runde over Oslo, artig å se at flyet ser like "nytt" ut. Må være godt tatt vare på
![]()
![]() |
#6 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Sjøen heter Råsjøen, den ligger 15 km rett vest for Galemoen. Takk for flott rapport!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Fin rapport selv om jeg kan styre min begeistring for C172 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
saapass, bra det gror.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Herlig - men altså jeg stemmer for i tillegg til Italia-rapporter ga ikke i stedet for….
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Godt med GA.
Tok nattutsjekk på søsterskipet AGM fra OSL i hine hårde dager ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly-In Gardermoen Flyklubb 15. juni 2013 | Madman | General Aviation og sjøfly | 1 | 24-05-2013 18:49 |
Noen CFI v gardermoen flyklubb her inne? | engm-w | General Aviation og sjøfly | 1 | 15-08-2012 02:13 |
Informasjonskveld Gardermoen Flyklubb | LN-ETI | General Aviation og sjøfly | 1 | 13-09-2010 16:08 |
Infokveld/kursstart i Gardermoen Flyklubb. | Madman | General Aviation og sjøfly | 1 | 25-02-2008 06:29 |
Noen med tilhørighet Gardermoen-eller Kjeller flyklubb ? | ATC-flyradar | Flyforum | 4 | 04-08-2007 18:25 |