View Single Post
Old 17-01-2018, 19:34   #20
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Tur til Wengen 2018

Så kom fredagen og første renndag. Ble en flott togtur opp via Kleine Scheidegg og ned til Wengeralph/Grimschweibel. Opplevde her utfordelen av kombinasjonen. Med flott utsikt mot Hounshots, Minchkanten, Canadian corner og ingang på Alphweg. Det var knallblå himmel og fantastisk utsikt mot Eiger, Mönch og Jungfrau.

Så var det og ta toget ned til Almend og stolheis ned til mål, men her ble det dramatisk for meg. Da jeg gikk av stolheisen i bunn gikk jeg ikke langt nok vekk, så heisen dytter meg og jeg faller ned og slår magen ganske kraftig. Jeg for hjelp av sanitetspersonale og også lege. Hun vil egentlig ta meg ned til Wengen for å sjekke at det ikke er noe galt med magen min. Etter litt diskusjon blir det til at jeg blir og ser rennet ferdig og drar tilbake til hotellet. Men at jeg skal ta kontakt med lege hvis det ikke blir bedre.

Og i løpet av kvelden blir det til at jeg tar kontakt med lege, ingen lege tilgjengelig i Grindelwald fredag kveld så det blir tog til Interlaken og til legevakten der. For konstatert at det ikke er noe galt med magen min. Og for noen ganske sterke smertestillende medisiner med meg. Må ta taxi tilbake da toget hadde sluttet å gå for kvelden.

Her er noen bilder fra dagen:

Første bilde er av meg på toget, andre er av folkelivet på toget. Tredje er av Hounshots mens fjerde er av østeriske Mattias Mayer på vei inn på Alphweg.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P1123359.jpg
Views:	398
Size:	96.4 KB
ID:	44396   Click image for larger version

Name:	P1123361.jpg
Views:	397
Size:	93.5 KB
ID:	44397   Click image for larger version

Name:	P1123363.jpg
Views:	395
Size:	125.9 KB
ID:	44398   Click image for larger version

Name:	P1123365.jpg
Views:	393
Size:	62.7 KB
ID:	44399  
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote