View Single Post
Old 27-11-2020, 00:32  
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

KLM Re: Oklahoma City med KLM og Delta under Covid-19

Søndag 22 november 2020 14:25, AMS-OSL KL1147 Embraer 175 PH-EXP sete 4F

På Schiphol hadde jeg som vanlig på denne turen altfor mye tid, men loungen var åpen så kunne slappe av litt der. Som alle de andre flightene på turen gikk denne noen minutter før oppsatt tid. Skillet mellom økonomi og business var skjøvet fram mellom rad 2 og 3, og jeg hadde blitt tildelt sete 2C på denne flighten. På hele rad 1 satt det fire KLM-crew og jeg hadde altså en setenabo i 2A. Dermed fikk jeg lov til å degradere meg selv til 4F etter at vi hadde kommet i lufta. Der var ganske god plass bak i økonomi med flere ledige seter. Fikk en kort blund før vi kom inn i Norge i det sola var på tur ned og fløy over Skien, Lier og til slutt Minnesund før vi landet mot sør på vestre bane med noe sidevind fra vest. Faktisk turens mest vindfulle landing.

PH-EXP før avgang til Oslo.

Midlertidig plassert på 2C før avgang.

Til værs med retning mot Norge etterhvert.

Degradert til 4F, men med raden for meg selv.

Over Lier i solnedgangen. Legg merke til alle drivhusene i Lier som ser ut til å gløde i skumringen.

Inne på Gardermoen måtte alle passasjerene gjennom passkontrollen, som gikk kvikt for de med norske pass ihvertfall, og så bar det videre til bagasjehallen der det var satt opp et område for Corona-testing som min arbeidsgiver hadde instruert meg til å gjennomgå. Det ville jeg sikkert gjort uansett. Etter en kort ventetid var det min tur og en hyggelig sykepleier med ansiktsmaske og skjerm stakk en vattpinne ned i halsen på meg, noe som bare var lett ubehagelig, før hun så førte vattpinnen langt opp i nesen, noe som var veldig ubehagelig og jeg likte henne litt mindre etter dette. Men det varte bare i fem sekunder, så etter det bar det bort til den nesten folketomme taxfree-en for litt julegaveinnkjøp. Kofferten lå allerede klar på bagasjebåndet – det må være første gang jeg har opplevd på Gardermoen. Så bar det ut av terminalen for drosjeturen hjem og kom endelig inn døra hjemme etter 21 timers reising.

Godt skiltet til Corona-testen.

Starten på Corona-test-køen i vestenden av bagasjehallen. Ikke mye folk for testing denne kvelden, bare to i køen før meg.

Taxfree-en i ankomsthallen var også nesten uten kunder. En kasse var åpen for betaling, og jeg sto mindre enn et minutt i kø.

December: OSL-BOO SK 738, BOO-OSL SK 738
WF-380 is offline   Reply With Quote