View Single Post
Old 20-11-2020, 11:15  
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Til minne om British Airways 747

En skikkelig tur med BA 747 handlet om de fine tingene. Det kunne være nattflighten hjem fra NYC eller BOS. Når balja står i kø for å ta av på den alt for korte turen over til LHR. I andre etasje hørte man i blant vinflaskene åpnes før take off, og crewet kunne komme bort til folk å si ting som; "we left the gate and should be fine. Do you want me to poor you wine until you pass out, darlin'?"

En riktig god tur i BA 747 begynte uansett alltid på loungen og for elgen Helge sin del, i Champagnebaren på LHR T5. I fall katastrofe merket vi han alltid med "delivery at aircraft" tag.

Crewet stod nesten alltid i sentrum og jeg har inntrykk av at det var det mest erfarne crewet på 747'ene. I andre etasje føltes det også som om det var andre regler som gjalt. For eksempel på guttetur med reisekompisen min "T". Husker ikke helt hvor vi skulle en gang her. Sikkert New York. Det ble i hvert fall ganske fort oppdaget av crewet at "tramps like us, baby we were born for beer". Vi var ikke på champagne og rødvinsracet, og vi hadde heller ingen planer om å sove oss frem. Ganske raskt fikk vi egen skuff fra tralla, som noen fyllte med isbiter og et helt fang med øl. Så satt vi der i 62 J/K og feiret oss til vi besvimte.

Noe av det kjipe med å reise rundt om i verden i 62K, når man er singel, er jo at man ikke har noen å dele det med. Så første gang jeg hadde penger nok ble det å slepe med seg opphavet og fungerende for å hilse på familien i USA. Igjen var det så klart BA 747 og 62 J/K til dem. Crewet hadde alltid noe på lur (før GDPR muligens) hvis jeg hadde med opphavet på tur. De kan jo som nevnt ikke så innmari mye engelsk. Så det var enten scramblet sammen en Skandinavisk talende crew medlem til dem eller "fancy arm and leg movements" for å illustrere hva de hadde.

Litt senere drev SAS på med dette Air Mixology greiene. Det hadde jeg fått veldig fot for etter en milage run til EWR med SAS og 5 timer i NY. Så i en kort periode hadde jeg for meg at jeg skulle bedrive Air Mixology på BA. Det gjaldt bare å bestille ingrediensene. Det holdt bare på en kort periode, da sprit, meg og fly hører veldig dårlig sammen. Ikke at jeg blir ugrei, men formen når jeg lander er ofte helt kritisk. Her sitter vi igjen på BA 747 og faktisk sammen med medforumist @Discus på vei til SEA. Jeg tror ikke jeg klarte å helt overbevise han heller om fortreffeligheten til Air Mixology. En mixology som vel egentlig bare handlet om å mikse Cointreu i alt. Året var 2015

2015 var til slutt også året da jeg virkelig var på "selfie-kjøret". Det var kun et par måneder siden jeg hadde truffet Storsmurfen på fest. Det tok imidlertid over et år og et ufattelig antall invitasjoner ut på ditt og ut på datt før hun til slutt ble grepet av Stockholmsyndromet og kom (for godt, tror jeg). Men det var selfier, som jeg er litt usikker på om egentlig trakk opp eller ned, i øst og vest. Her fra doen i 2etg på BA747.

Det som virkelig var annoying på disse badene var vasken. For å spare vann kom det ikke vann med mindre man trykke på en knapp. Men når man trykket på den kunne man ikke samtidig få vann på hånda. Og i tillegg var den syltynne stråler med stort trykk, så i årenes løp ble jeg ekspert i en håndsvask og forsiktige trykk. Ellers kom man ut og så ut som om man akkurat ikke hadde rukket frem i tide.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 20-11-2020 at 11:22.
Fnate is offline   Reply With Quote