View Single Post
Old 27-01-2020, 02:18   #9
Snorreth
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2011
Location: Oslo
Posts: 138
Default Re: Flyplassen i Wuhan stengt pga av Coronavirus

Da har undertegnede komme seg ut av Hubei!
Og godt er det, etter å ha spasert gjennom politisperringer etter diskusjoner med lokale patruljer og bla bla bla.

Det ble ikke fly mellom WDS-PEK, men heller tog!

Wuhan er meget frekventert lufthavn fot mitt vedkommende. Kjenner byen og flyplass meget godt, men har ikke vært der siden mai 2019.
Synd å se det som skjer i disse dager.
Det meste har vel kanskje blitt skrevet i avisene.


Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Er flyplassen egentlig stengt? Jeg ser det er direkteruter til f.eks Paris fra Wuhan, med Air France, og nå er viruset bekreftet i Frankrike.
Nå vet jeg ikke hva som står i papirene, men internasjonale flyvninger skal mer til for å bryte i Kina.
Wuhan/Hubei har stort fransk samfunn på grunn av bilindustrien, noe som gjør at andre franskmenn også slår seg ned der.
Jeg kan tenke meg at franskmenn ser for seg at Air France får fortsette sine flyvninger slik at folk får evakuert. Det er eneste vei ut med enkel avstand, med mindre man er sta eller har kontakter.
Det var hvert fall dritvanskelig å komme seg unna Hubei de to siste nettene som var hvert fall.
Politibetjentene jeg støtet på hevdet at togstasjonen var stengt og jeg bare skulle snu, fordi det var tryggest for alle, men jeg nekta så lenge billetten min fortsatt var gyldig.
Takk gud for det, for jeg kom inn på siste tog til Beijing, tror jeg.

Last edited by Snorreth; 27-01-2020 at 02:26.
Snorreth is offline   Reply With Quote