View Single Post
Old 23-11-2017, 02:23  
Utpaatur
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 51
Widerøe Re: RTW: OSL-ARN-HKG-PVG-GUM-TKK-PNI-KSA-KWA-MAJ-HNL-LAX-ARN-OSL (Inkl. 'UA155 -The

ARN-OSL SK495....... 16/11-17. kl 1348, Flytid 00:44 Sete 9B.

Kjapp og grei boarding og mange ledige seter ombord. Igjen ledig nabosete. Avgang litt forsinket da de ventet på et par passasjerer som kom halsende i siste liten.

De ble bare plassert på første og beste ledige Plus seter. Etterhver utover i flighten viser det seg at de egentlig hadde plasser på nødutgang på andre siden av midgangen for meg, men her hadde et par herrer fått tilatelse av FA til å sette seg etter takeoff. Her begynte en underlig forestilling, fruen i det forsinkede paret likte visst dårlig dette og begynte å trippe frem og tilbake og klage og syte sin nød til FA, å sitte på Plus var plutselig ikke like bra som exitrow, selv om dette var et par ganske små personer. Hun ble rødere og rødere i ansiktet, og med ca 15 minutter igjen til landing fikk hun FA til å flytte disse personene som hadde tatt over deres exitrow. Først da fikk damen tilbake fargen i ansiktet og klarte å roe seg.

Ellers en rolig og ordinær flight hjem.

Hadde flaks og gikk nesten rett igjennom taxfree, toll og rett inn på lokalbussen min. Klappet meg selv på skulderen og takket for hyggelig reisefølge.

Etter 6 dager, 13 takeoffs, 44 timer i luften og ca 33.300 tilbakelagte km var jeg hjemme igjen. Fullstendig forvirret av jetlag og konstant endring av tidssoner. Men for en tur. En RTW tur og 'the Island hopper' ble en opplevelse for livet. Kan gjerne anbefale UA155 til andre, men tror det holder med å gjøre den en gang i livet. Men, smaken på Stillehavet er vekket. Blir nok en tur tilbake en gang, og garantert noen flere dager på Hawaii.

Takk for oppmerksomheten for den som holdt ut å lese hele min reiseberetning.
Utpaatur is offline   Reply With Quote