View Single Post
Old 08-10-2019, 15:10  
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Tripadvisor , fake reports...

Må ha ut litt frustrasjon. Det er 3 store problemer med med Tripadvisor:
a) Alle de falske anmeldelsene.
b) Folk som henger seg opp i bagateller som hotell eller resturant gjerne ikke er ansvarlig for.
c) Folk som blander sammen hvor de har vært eller bare poster tull. Det er endel som legger ut bilder og beskrivelser når de kommer hjem fra "den store Europa-turen" og da blir det lett bilder og beskrivelser fra feil sted. At man til og med bommer på by er ikke uvant. Har prøvd få Tripadvisor prøvd korrigere på enkelte severdigheter hvor de fleste av bildene fra fra en helt forskjellig severdighet i en annen by.

Tok idag en titt på hva de mente det var av severdigheter i Oslogate ikke langt ifra hvor jeg nå sitter. Finner:
1) "Fiskevollbukta Beach". Den var ganske langt unna.
2) "Oslo Ladegard". Her er det markert på kartet et par hunder meter unna, så folk kan bli forvirret av plasseringen.
3) "Christian IV Monument". Det står på Stortorget så det er helbom igjen.
4) Medieval Park Ruin. Det er markert Minneparken hvor det er noen ruiner så folk kan ta feil her, men det er feil park. Riktig park er 5-600 meter unna.
5) "Bleikoeya Island". Helbom igjen.

5 av 5 severdigheter som vises i gata er altså feil plassert og kun 1 hører egentlig til i gata i det hele tatt. Slik er det med null kvalitetssjekk og ikke tro at kvaliteten er bedre for andre destinasjoner.
Disclaimer#1: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-FRA-OSL
OSL-CPH-HKG-CPH-OSL Reisebilder:
http://picasaweb.google.com/robertaas Reisekart - Disclaimer#2
robertaas is offline   Reply With Quote