Thread: India-tråden
View Single Post
Old 13-12-2019, 00:47  
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
Default Re: India-tråden

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Kona og jeg skal til India. Etter 9 dager i Dubai forsetter vi til Mumbai og ankommer 29.01 kl 17.35 Det blir 4 netter på ett Backpakker+ hotell ikke så langt fra India Gate. Planen er så å ta Jaipur superfast Express Søndag 2 feb. kl18.50 med ankomst litt etter 12 neste dag. Så blir det 3 netter i Jaipur, 2 netter i Agra og avslutter med 3 netter i Delhi og flyr derfra 10.02 kl 18.30 med 20 timer i Colombo og 13 timer i Dubai, til Oslo.
Holder det å bestille togbillett når vi kommer til Mumbai, 97 timer før toget går, eller bør vi bestille det fra Norge? Doronto (nonstop) Express går samme natt, noe som muligens reduserer etterspørselen den dagen/natten. Hva er egentlig forskjelen på 1 og 2 klasse AC? Jeg regner med at Jaipur-Agra-Delhi kan bestilles i India. Er det noe spesielt, litt uten om det vanlige vi bør få med oss i disse byene? Er det mulig å bade i sjøen i Mumbai? Hvor varmt er det i Jaipur i begynnelsen av februar? Tips og forslag mottas med takk.
Hei,

Var i India i mars, hadde forhåndsbestilt alt av tog på forhånd da jeg fant en fyr på Facebook som gjorde dette kun for noen kr (20kr) mer enn på nett selv (måtte ha indisk nummer så klarte i all hovedsak aldri gjøre det selv).
Går fint ann å kjøpe billett i India, men det er kvoter for hhv borgere og turister osv (også prisforskjell).
Brukte 2.klasse og det var helt supert (typen lie-flat seter) hadde tenkt å ta 1. Men det var utsolgt, 2.var langt over noe Komfort her i Norge.

Jaipur-Agra kan være raskere med bil (det jeg erfarte) + la inn et stopp ved Chand Baori (vel verdt å besøke)

Jaipur ble min favoritt utav de 4 byene jeg besøkte (Delhi, Agra, Jaipur og Varanasi).
Anbefaler Hawa Mahal, Amer fort, Albert Hall (kveldstid), Bar Palladio, Patrika Gate, Monkey temple, egentlig bare å tilbringe tid i den rosa byen.

Agra er mer enn bare Taj Mahal - Baby Taj, Agra Fort, bare spør tuk tuk/rickshawsjåførene hva du ønsker og de setter gjerne noe sammen for en billig penge.

Delhi er veldig hektisk og har alt fra himmel til jord, pahar Ganj er turistmekka og ganske mainstream/slitsomt + veldig skittent (sånn utover normalen i India).

India er fantastisk!

God tur!
__________________

Kommende flyvninger: APR: OSL-CPH-CHQ (SK) MAY: CHQ-OSL (SK)

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote