View Single Post
Old 06-04-2020, 15:44  
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,473
Default Re: En tur til New Zealand

Det måtte selvsagt kjøres litt denne dagen også, blei 330km for å komme meg oppimot Nelson. For å kjøre ekstra langt, kjørte jeg sørover kysten til Greymouth for å knipse litt bilder da jeg ikke fikk tid til å gjøre dette dagen før da jeg kjørte nordover.


Woodpecker bay
by Rolf Jonsen, on Flickr










Stoppet også innom Pancake Rocks


Pancake rocks
by Rolf Jonsen, on Flickr

Før jeg fortsatte nedrover kysten.


Jeg endte opp å campe ved en sidevei ett stykke sør om Nelson, da det hadde blitt ganske sent og det ikke var noen «offisielle» steder å campe.





Blei litt distrahert da jeg var på tur inn til Nelson, og måtte svinge bortom flyplassen.

VH-VPI ATR 72-600 Virgin Australia Nelson Airport NZNS 29.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


ZK-MZA ATR 72-600 Mount Cook Airlines Nelson Aiport NZNS 29.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


ZK-FDN Beechcraft C90A King Air Garden City Helicopter Nelson Airport NZNS 28.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr




Etter å ha toppet opp med mat i Nelson gikk turen til Kaikateri, som er en av inngangene til Abel Tasman National Park. Der var det total kaos med folk siden det var nyedelig vær og midt i ferietiden, var heldig og fant meg en parkeringsplass i tide før jeg blei hentet av en båt som tok meg til en strand litt lengre vest hvor jeg skulle padle litt kayak.


Apple Tree bay
by Rolf Jonsen, on Flickr






Etter en fin dag i skjærgården var det på tide å komme seg vestover til Puponga.

Hawkes lookout på fjellovergangen til Takaka, imot Nelson


Jeg fikk parkert campervanen på en forblåst campingplass på Nordvestspissen av sørøya og tok meg en tur på stranda.


Wharariki Beach
by Rolf Jonsen, on Flickr


Wharariki Beach
by Rolf Jonsen, on Flickr

Innehaveren av campingplassen påsto at det var sjelden det var så mye vind der ute, men vet ikke helt om jeg tror på han...

Shaped by the weather
by Rolf Jonsen, on Flickr
RJon is offline   Reply With Quote