View Single Post
Old 16-11-2019, 21:26  
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Håndbagasjediskusjon

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Ja. Problemet er bare det, at hvis jeg er vant til å få med meg alt stæsjet mitt på det morgenflyet til Trondheim, hva da med den smekkfulle formiddagsflighten til Stockholm? Samme regler, flere folk.
Jeg har ikke problemer med regler og at de gjør dette, men når det ropes i gate at flyet er fullt og at man skal sjekke bagasje for at alt skal få plass så farer man i beste fall med feilinformasjon så lenge flyet er 2/3 fullt. Når man i tillegg dropper alle som har ryggsekker og fire bæreposer og bare går på trillekofferter så blir det ekstra dumt. Man får kalle en spade for en spade og så si at "Selv om det er god plass så sjekker vi at vekten er innenfor reglene på alle bagasje". Og så får de gjøre det. Passasjerene er ikke dumme.


..sidenote 1: BA holder tidvis på med samme kjøret (dog gratis å sende bags ved gate), og det endte opp med en times forsinkelse fordi gatepersonalet var litt for ivrige. Det endte med god plass ombord, men så mye bags som skulle ned i tillegg til at det ble noe kluss med antallet som ble lastet så vi mistet slottiden.


...sidenote 2: Var på en tur hvor de kjørte hardt på vekt, men det ble allikevel fullt ombord pga mange løse kolli. Fire bags måtte ned. Da blir det enda mer kinkig når man har blitt "godkjent" først og så får beskjed om å sende etterpå, mens de med fem bæreposer og rusk-og-rask slipper fri.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 16-11-2019 at 21:32.
Discus is offline   Reply With Quote