View Single Post
Old 28-02-2021, 00:28  
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Oklahoma City med KLM og Delta under Covid-19 igjen

Fra og med 26. januar krevde amerikanske myndigheter bevis for en gyldig COVID-test for å få lov til å kunne gå ombord fly til USA. Så turen begynte på en måte torsdagen før med en vattpinne i halsen og nesen. Dagen etter, en dag før avreise, fikk jeg en SMS fra KLM med beskjed om at Nederland i tillegg krever en hurtigtest max fire timer før avgang. Den hadde jeg ikke fått med meg, og det ble litt stress for å finne ut hvordan man gjennomfører slikt noe. Det viser seg at dette ordner Dr. Dropin på Gardermoen som holder til rett bak innsjekkingen. Men det gikk etterhvert opp for meg at dette er også noe jeg kommer til å måtte ordne mens jeg er i USA for å få lov til å reise tilbake.

Endelig kom reisedagen, en kald og klar norsk vinterdag, og jeg satte meg inn i taxien som var en elektrisk Kia Soul. Framme på Gardermoen hadde den 15% batteri igjen, og et øyeblikk på motorveien før Oslo satt jeg faktisk med litt rekkeviddeangst. Inne bak innsjekken fant jeg lokalene til Dr Dropin der det var null kø og avslappet stemning. Så fikk jeg nok en vattpinne opp i nesen, det føles faktisk litt mindre ille hver gang. Til slutt kommer jeg sikkert til å nyte det. Etter et kvarters venting fikk jeg en skriftlig attest på at jeg var fit for flight. Så da vandret jeg bort til KLM's innsjekk der det var veldig tynt med folk. Etter framvisning av pass og alle papirene fikk jeg sjekket bagasjen helt til OKC. I sikkerhetskontrollen var det heller ingen kø og jeg var inne på Gardermoen 50 minutter før avgang.


Lokalene til Dr Dropin ligger rett bak innsjekkingsskrankene. Mens jeg ventet på resultatet dannet det seg en liten kø her, men de hadde god kapasitet slik at ingen forhåndsbooking var nødvendig.


Lite folk i innsjekkingsområdet.


Ikke en sjel i det vanligvis så travle sentralområdet rett bak den gamle sikkerhetskontrollen.


PH-EXT før avgang til Amsterdam.
WF-380 is offline   Reply With Quote