View Single Post
Old 12-02-2019, 20:21  
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Lufthansa saksøker passasjer som ikke fullførte reisen

Blir spennende å se, jeg tror flyselskapene kommer til å skyte seg selv i foten med slike ting i det lange løp.

En god del av avtalen du gjør er veldig ubalansert i selskapenes favør: Hvorfor skal de kunne endre/kansellere en flight fire uker før avgang når det passer dem, mens jeg kan ikke gjøre det?

Hvorfor skal de kunne si at "null refusjon, det er været sin feil", når jeg ikke kan si "rakk ikke flyet pga. dårlig vær, gi meg plass på neste fly eller pengene tilbake"? Hvorfor skal de kunne gjemme seg bar force majour når jeg ikke kan det? osv osv osv.

Det er selskapene som lager regler med smutthull, og følger opp med en retssak. Ting går litt mye til hodet på dem, og når man begynner å straffe sine kunder på den måten så går det fort feil vei.

Vet at BA også opplever utfordringer med samme sak, og de har sluttet å sjekke bags til mellomstopp, så man MÅ sende den hele veien gjennom på returen i et forsøke på å bøte på dette.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote