View Single Post
Old 01-02-2020, 07:51  
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: God lørdag fra Gardermoen

God Lørdag fra Bom Bahia på portogisisk, oversatt til Good Bay på Engelsk. Og god morgen til alle briter, som endelig har fått isolert det europeiske kontinent.
Deilig å sove lenge, så en litt lang frokost. I går gikk vi til Churchgate stasjon, kjøpte billett og skulle til å gå på toget, bakerst var det kvinner only, så godsrom, (MDG Lan-Marie vil jo være overbegeistret over godsrom på lokaltoget mellom Asker og Lillestrøm) så handicap rom og så var det plass for meg, men med kona 5 meter bakk, rakk vi ikke å gå på toget før det forsvant. Det stod ett annet tog der som ikke stoppet på alle stasjoner, men på Andheri stasjon der vi skulle av. Det var lite folk om bord, dørene var igjenn, vinduene kunne ikke åpnes og AC virket. Da vi var nesten fremme kom konduktøren. Det viste seg at hele toget var ett førsteklasses lokaltog, vi fikk dermed 790Rupies i bot ca 120kr. Fra Andheri tok vi en tuktuk til Versova Beach. Innerst på stranda var det en del slum hus. De hadde tydelig vis WC for hele stranda fløt av ekskrementer. Masse søppel var det også. Vi begynte å gå sørover og etter en liten stund fant jeg noe glasskår, som vi plukket opp, etter hver fant vi noe mer, så vi tok frem en plastpose av sekken og tok det oppi. Da vi var kommet til slutten av stranda, var det en liten bekk som skilte oss fra Juhu Beach. Vi var blitt tatt igjenn av en 2 indere, der den ene tydelig vis var godt utdannet, pratet perfekt engelsk og skulle på Mat-konferanse i Tyskland i neste uke. De betalte 2 smågutter for å hente en liten båt og frakte oss over bekken. Noen hundre meter sørover Juhu Beach fant vi en søpplekasse vi kunne kaste glasset i. Juhu har egne rydde mannskaper, med traktorer, men det er antakelig så mye søppel som driver i land at de bare konsentrerer seg om det litt større. Vi gikk hele Beachen og kom inn i et lite slum område sør for den, der de tørket ett eller annet sjømat produkt. Det luktet i alle fall forferdelig. Mitt inni måtte vi gjennom et telt klargjort for 1000 bryllupsgjester og litt senere fant vi det vi antar var brudgommen på en staselig utsmykket hest, ett lite trommekorps og 30-40 som danset forran. Tuktuk'er er ikke tillat i sør Mumbai men etter en stund fant vi noe taxier og tok den over Bandra-Worlie sealink og ned til en stasjon, der vi tok toget til Marine Drive stasjon og gikk hjem derfra. Nå skal vi snart dra avgårde for å ta ferge til en øy og se på Elephant Caves.
Håper du, som meg, får en dag du aldri kommer til å glemme.
Futura is offline   Reply With Quote