View Single Post
Old 08-04-2013, 22:30   #5
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Take the long way home - Twin Otter på veldig spontan-tur.

Jeg hadde altså god tid før avreise, men våget ikke finne en rolig plass å sove litt av frykt for slukne helt. I stedet ble det å sette seg ned å kikke litt på det livet som var på flyplassen såpass tidlig på en lørdag. Tiden gikk heldigvis noenlunde fort og klokken 07:10 startet boarding ved gate 17 og det var LN-TUD en Boeing 737-705 uten WL som skulle ta meg til Oslo. En ny maskin i loggen for min del.


IMG_1082 by nosalthe, on Flickr

6. april 2013, kl. 07:30
SAS Scandinavian Airlines
SK4006. Stavanger (SVG) - Oslo (OSL)
Boeing 737-705 - LN-TUD
Sete: 16A



Boarding complete 07:21.
"Flight mode er ikke tillatt under start og landing"
Pushback 07:27

Vi pushet ut rett før LN-DYL som skulle til Salzburg.

Takeoff ble unnagjort på bane 36. Pga. arbeider i sørenden av bane 36 brukes denne ikke til landinger fra sør. Men man kan ta av nordover. Så vi takset ikke helt i enden av banen. Men startet vel omtrent på midten.


IMG_1083 by nosalthe, on Flickr


Breakfast by nosalthe, on Flickr

Det ble en fin morgentur over fjellet. Dagens eneste flymåltid smakte nydelig. Utrolig hva en liten frokostboks med et påsmurt rundstykke samt kaffe og juice kan gjøre med stemningen. Jeg synes det var godt med litt mat i magen.

SVG-OSL var dagens korteste strekk. Jeg merket meg også at innflyvingen til OSL startet noe senere en tidligere. Tydelig at det var blitt endringer på Point Merge Arrival-systemet og slapp å se hele østlandet før vi landet. Men fin tur som sagt.

Vi landet på 19R klokken 08:11, 9 minutter før rutetid.

TUD skulle videre til KKN som SK4472


IMG_1087 by nosalthe, on Flickr

(Kan jo nevne her at alle bilder er tatt med iPhone. Hadde ikke mer med meg på tur en det jeg hadde i jakkelommene....)

Last edited by Twin Otter; 08-04-2013 at 23:04.
Twin Otter is offline   Reply With Quote