View Single Post
Old 15-02-2015, 17:53   #4
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,698
Default Re: Forhåndsbestilling av seter hos QR (økonomiklasse)

Quote:
Originally Posted by blazius View Post
Familien skal reise OSL-DOH-DAR og JRO-DOH-OSL i sommer. Det var ikke mulig å velge seter under selve bestillingen, men når jeg går inn på "administrer en bestilling" med PNR og etternavn får jeg mulighet til å velge seter, måltidspreferanser osv.

Det jeg stusser på er at jeg kan velge mellom så godt som alle seter i økonomi, med unntak av bulkhead og exit-rekkene. Greit nok at jeg er tidlig ute (ca. 6 mnd), men synes det var rart at INGEN andre har plukket seter ennå. Er dette en reell setereservasjon? Seteønskene som ble lagt inn via QRs nettsted er synlige på checkmytrip.com.

Seteønskene ble for øvrig bare bekreftet for tre av leggene, for JRO-DOH er ønskene ikke synlige i bekreftelsen (men de valgte setene kommer opp som "opptatt" om jeg prøver på nytt).
Qatar har rimelig liberal seating policy ja, min erfaring er at de setene man velger er faktisk de man får når man sjekker inn. Men såklart det står jo i betignelser at de kan flytte rundt på folk etc i tilfelle equipment change og andre tilfeller, men med 95.7 % sannsynlighet så får du de setene du har bestilt.
Hypern is offline   Reply With Quote