View Single Post
Old 15-07-2017, 08:18  
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,853
Default Re: Thomas Cook og O.B.C Kreta

Etter et deilig opphold på en uke var det tid for returen. Med Thomas Cook sin easy travel kunne koffertene sjekkes inn på hotellet, og vi fikk også boardingkort, slik at vi slapp dette på flyplassen

Flyplassen på Heraklion er litt av typen, syden-helvete. Er en stund siden den var ny, det er kaos og køer overalt, og trafikken om sommeren er vel sånn ca 3x så stor som det den er dimensjonert for, og det inkluderer lufteanlegget.





Så var en lettelse da det omsider ble boarding, og vi kunne busses ut til flyet. Også her ble det en halvtimes forsinkelse, da det tok tid for grekerne å få ferdig papirarbeidet.

Turen hjem var ganske lik turen ned på alle måter. Forskjellen var at det her var varmmat. Minnet med litt om et business måltid hos BA. Ser litt sjabert ut, men smaker ganske bra. Også her kom de flere ganger med varme rundstykker.


Skikkelig champis har de også


Også hjem klarte jeg med med bok og kart på skjermen i setet


Ankomst OSL litt etter skjema, men denne gangen på D10, så fikk bro. Litt mindre kaos i taxfree og bagasjeutleveringen enn når man kommer midt i rushet, og jammen husket jeg hvor bilen var parkert også

Alt i alt var vi svært fornøyd med oppholdet og alt rundt. Alltid noen småting her og der, men vi likte godt Ving sitt OBC konsept, for den type tur vi ønsket oss. Klientellet er nok stort sett et standard avvik av det man kan kalle den øvre middelklassen i Skandinavia og Finland, så skal man på ferie for å oppleve nye steder og mennesker er det kanskje ikke det konseptet som passer. Men med små barn og ønske om å slappe av er det perfekt. Vi hadde ikke booket semi-private pool, som endel rom hadde, men med en 3 åring som uansett ikke kan bade alene, var heller ikke behovet der. Selv om med eldre barn er det nok veldig bra.

Thomas Cook imponerte meg faktisk, i hvertfall ombord i deres A330-300. Kabinen er ny og fresh, produktet er gjennomført og bra, og jeg vil faktisk hevde at på Europeiske ruter ut fra Norge har de kanskje den beste økonomiklasse. God service og 2-4-2 konfigurasjon gjør det mulig å trikse og mikse seteplassering etter hva man foretrekker.

Ving virker også ha ting på stell og alt virker egentlig veldig proft. Ting som muligheter for innsjekk kvelden før og på hotellet før avreise, og andre aspekter, gjør at det alt i alt er veldig enkelt å reise med dem. Det er også veldig lett og brukervennlig slenge på masse tillegg når man bestiller, så kanskje ikke så bra for lommeboken, men de kan virkelig det med ancilliary revenue. Her har to hjemlige selskaper litt å lære.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote