View Single Post
Old 04-03-2011, 00:07   #10
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
OBB 19 Re: Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

OG SÅ VAR VI I GANG.....




Vi prøver med første del av turen, nettet i Dubai fikk plutselig fart på seg.....



Da var avreisedagen endelig her, dog startet den umenneskelig tidlig, (kl 0300-sto opp kl 0215.....) og vi ble for anledningen kjørt opp til Oslo Lufthavn Gardermoen av min alltid snille far... (Takk skal du forresten ha fatter`n...)





Innsjekking foregikk uten særlig dramatikk, og vi fikk utdelt sete 05EF samt 05AB. Inntok en ”ta med” kaffe på utsiden av terminalen, med tilhørende sigaretter. (ikke klart å slutte siden forrige TR )





Sikkerhetssjekken gikk på et blunk, og etter en liten samlerunde på TaxFree , satte vi kursen mot gate. Et langt reisedøgn var begynt i de små timer.....

Stille før stormen (?) på tax free tenker jeg...




VAR DET ENDELIG TID FOR OMBORDSTIGNING PÅ DAGENS FØRSTE FLIGHT........








OSLAMS




Flight: KL 1140
Aircraft: B733 (Opprinnelig 738W)
Reg: PH-BDO
Seat: 05AB / 05EF
Load: First: N/A Biz: 4 pax Economy: ca. 85-90%
ETD/ATD: 0630/0625(push - actual take off @ 0642)
Seatmap: KLM 733


Boarding gikk greit, og vi fikk satt oss ned for dagens første flight...

Faktisk ikke galt med benplass ombord, og setene virket bredere enn andre selskap jeg har reist med i samme flytype. Må jo si at dette med ledig midtsete hjelper veldig på «frihets/plassfølelsen».




(Bildet er tatt senere på denne flighten, kun med for illustrasjonens del)



Vi kom ikke unna de-icing denne gangen heller:



Gjennom skylaget:



Utenom det vanlige av drikkevarer ( Vann, cola øl osv...), ble det servert en liten sandwich. Hadde spist en god og stor baguett på OSL, så denne smakte jeg ikke på. Så ut som om den gemene hop satte pris på litt vomfyll om ikke annet... Arbeidsomt og attentivt crew ombord, med god service. Småsov litt under dette legget...


Cruise level:




Business/Europe Select:



Nærmer oss AMS:



AMS Airport area & ATC Tower:



På vei inn til gaten:



Da var det snart klart for andre flight, vi kommer forhåpentligvis tilbake med denne delen om ikke så alt for lenge....



Mvh

HS-TLD m/Reisemakker
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote