View Single Post
Old 16-09-2015, 17:10   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Sør Amerika rundt på 7 dager... Back-packing -Fnate style

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Dette blir kanonfett!
Si ikke det...

Vel, wow... De siste ukene har vært helt absurd travle. Det har vært så mye å gjøre og så mye som har foregått at hatten min for første gang på lenge har vært full. Full på den måten at ting begynner å glippe. Å oppdage 147 ubesvarte mail er tunge tak for en control-freak.

Såpass at jeg har gledet meg en 13 timers flytur, der jeg bare skal høre på dårlig musikk og rulle rundt i stolen.

South America:
Fnate skal altså til Sør Amerika på jobbrundtur. Egentlig skulle jeg vært på USA's østkyst nå, men så ble det forandringer i planene og reisen utsatt til nærmere jul.

I et par år har jeg utsatt å følge opp leads i Sør Amerika, og bare forklart at "jaaaaaaaa, ich komme gleeeeich". Men gleich har liksom aldri kommet.

Foruten en 2-dagers rai-rai tur på HELP i Rio for 13 år siden (jeg ble ikke gift, men jeg så ting... åj åj åj) har jeg aldri vært i denne landsdelen. (disclaimer - mamma... jeg gjorde ikke noe tull, altså. Ikke broderen heller)

Med den lille åpningen slo det meg plutselig at "pokker heller, vi kliner til og forsøker treffe alle i en runde". I vanlig ånd tør jeg ikke realitetsvurdere infallene mine, jeg bare gjør beslutningene ugjenkallelige med det samme. Så jeg tekstet alle kontaktene med det samme og sa at "jeg kommer neste uke. Kan vi treffes".

ALEA IACTA EST

Så her sitter jeg med en grisedyr reiserute som jeg tenkte å skrive live reisebrev fra. Nå sitter jeg egentlig på OSL allerede og er på vei. Reiseruta ser ca sånn ut:

Fly:
Oslo - London - Buenos Aires : British Airways Club (A319/777)
Buenos Aires - Santiago : KLM Business (777?)
Santiago - Lima : LAN Chile Business (A320)
Lima - Bogota : Avianca Business (787)
Bogota - Sao Paulo : Avianca Business (A330)
Sao Paulo - London - Oslo : British Airways First (777/3**)


Hotell (noen netter er på fly og et par steder er kun noen timer for møter):
Sofitel Buenos Aires
Hilton Miraflores Lima
Grand Hyatt Sao Paulo


Det hele skal ta en uke

Så med det var det bare å klemme til og legge i vei

Først det obligatoriske bildet av verdens beste by - Lillestrøm:



Tenk om alle byer hadde vært like vakre. Her kan jeg sitte på verandaen min og puste i meg kols mens jeg titter ut på Kirkens Bymisjon (som fader meg gjør en super jobb!!!) og få kebaber kastet i hodet av fulle folk på vei hjem. Det er ikke alle steder du kan det.

Men i Lillestrøm kan du det.

Forsøkte å veksle til meg noen kontanter. Jeg vet de fleste her heller vil lete etter minibanker på åstedet, men jeg liker litt cash



Det gikk imidlertid dritdårlig. Ingen Sør Amerikansk valuta på lager. Så jeg gikk i minibanken og tok ut 500 ekstra US Dollar. Greit med penger til brus når man blir tørst.

Så var det opp til kantina på OSL, der de har kjøpt opp SAS sitt restlager av fiskeboller.



Mens de driver og bygger ut kantina si. Snart blir det større, større og forhåpentligvis enda mer kake.



Det nærmer seg med andre ord, og det er derfor 2 ekstremt spente fyrer som sitter og venter på avgang.



De skal forsøke å sette verdensrekord. Ingen elefant har tidligere, så vidt vi vet, fløyet 13 timer og 45 minutter sammenhengende i skuff.

Forts...
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 16-09-2015 at 17:15.
Fnate is offline   Reply With Quote