Thread: NORWAY AIRLINES
View Single Post
Old 23-08-2005, 00:08   #17
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,230
Default Re: NORWAY AIRLINES

Falcon,
Svar på dine spørsmål;undertegnede designet LN-KLK den gang den ble kjøpt fra Norfly og overdratt til Norsk Metropolitan Klubb og resultatet ble ikke så bra som ønsket.Vi hadde imidlertid store oppgaver og utfordringer i klubben så vi valgte å la oppgradering ligge inntil videre.
Jeg prøvde meg så hjemme på kjøkkenbenken å lage layout på B737-300 , men innså etterhvert at tross egen kreativitet og pågangsmot at dette var en jobb for de profesjonelle.
Boeing anbefalte WDT og i kjøpsprisen av flyene var kostnadene allerede innbakt.
Jeg ringte over til WDT og fikk en representant sendt over til SVG der disse forslagene ble presentert og gjennomgått på Victoria hotell i Stavanger i månedskifte juni/juli 1987.
Representanten fra WDT lot skissene være i SVG slik at vi kunne presentere valget til styret.
Planen var at skissene skulle bringes til Seattle 7 oktober 1987 av undertegnde og overleveres.Ut fra rene flyhistoriske motiver greide jeg å overtale WDT til å ha skissene på permanent lån , noe som var første gang de hadde gått med på.
Det var ikke tillatt å vise disse offentlig som eneste forutsetning fra WDT.
Har nå for ordens skyld vært i kontakt med designer og siden det er gått så lang tid er visning av skissene nå OK. De har ikke vært vist noen plass tidligere før på dette forumet.
OJB is offline   Reply With Quote