View Single Post
Old 12-05-2019, 12:52   #626
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Har Norwegian fløyet disse rutene som nå etter ryktene legges ned i så mange år uten at det går rundt må jeg si at jeg er dypt bekymret over Norwegians evne til å analysere markedet og sette inn kapasitet der det er penger å hente. I såfall begynner også jeg å tvile på selskapets eksistens.

Derimot tror jeg ikke det er svaret. Enten så er det som flere har sagt at ruteprogrammet ikke er ferdig lagt enda, og at det kommer ut for salg snart. Eller så kan det være at de kanskje har fått noen signaler fra regjeringen om at russerne begynner å løsne, og at selskapet da vil åpne nye asiaruter med den eksisterende kapasitet som befinner seg i Skandinavia fra vinterprogrammets start. Tenker meg at kapasitet flyttes fra CPH til OSL, men at de får beholde ruten til JFK. ARN får kanskje en asiarute, men en nedgang i trafikken blir det uansett som resultat av Thunberg og skammen. OSL blir vinner med 3 til 4 nye destinasjoner til vinteren, HKG, SIN, NRT/ICN og DEL for eksempel.
Vi hører nok noe endelig i løpet av 2 uker, enten det er positivt eller negativt. 17.mai er jo en fin dag å gi en gave til Norge på
LN-HFH is offline   Reply With Quote