View Single Post
Old 09-06-2018, 01:21   #222
The Pilot
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 145
Default Re: Nytt anbud for Luftambulansen

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Grådighet? Nå må du ta rev i seilene . I min familie har vi lønnsinntekter vi har basert familieøkonomien på - tatt opp lån i forhold til, har et forbruk som er tilpasset det. Det er ingenlunde grådighet å ville beskytte det. Det er sunn fornuft. Enhver kvinne eller mann med en smule respekt for sin familie vil gjøre det.



Det The Pilot postulerer her faller på sin egen populistiske urimelighet.


LN-KOG, du jobber i en konkurranse utsatt bransje. Ditt selskap har mistet anbudet. Du far tilbud om en ny jobb i selskapet som vant anbudet bare med en annen lønn. Dette har skjedd flere gang med meg i min fly karriere. Jeg kjønner at det er ikke artig å gå ned noen 100.000 i lønn, men jeg har aldri rapportert unfit to fly pga av verken å mistet jobben eller å går ned i lønn. Og jeg fløy bare vanlige pax. Jeg synes spesielt ikke noen ting om dette når vi snakker om tap av liv at dere gjør nåkka sant.

Dere har ikke jobb usikkerhet i det hele tatt. Dere har lønnsusikkerhet. Og dette er ikke historien som fagforeningen forteller. Dem sier at dere alle er livredd for deres jobb, men jobben er der, bare hos en ny arbeidsgiver med nye vilkår.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
As long as you can walk away, the landing was OK
The Pilot is offline   Reply With Quote