View Single Post
Old 11-08-2019, 10:34  
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,779
Default Re: SAS passasjertall Juli 2019

Quote:
Originally Posted by TripleAction View Post
Enig i alt, og Lufthansa går bra, men fasiten blir nok ikke business as usual. Når en først begynner å få svake tall, får en som regel enda svakere tall året etter. Det slår nesten aldri feil. Lufthansa har en seriøs shorthaul-utfordring, og det blir mye verre der. Lufthansa mener nok ikke seriøst at de skal konkurrere mot Ryanair og vinne (selv om avtroppende CFO Svensson sier det). Tiden er snart moden for Lufthansa til å bli et investeringsselskap ala GE, og i den prosessen blir flere ulønnsomme deler av virksomheten garantert solgt unna. Mcap er lavere enn EK så markedet liker helt klart ikke den trege omleggingen.
LH har ett problem som heter EW. Det må de takle. Der har de opsjoner dersom jeg ser pa loadfactor til EW... Men innenlandsmarket har de vunnet kampen mot easyJet, som reduserer kraftig sine ruter fra TXL.

Selv om resultat for 2019 ikke vil være på samme høyde som 2018, så er jeg sikkert at LH vil komme sterkt tilbake. Jeg gjerne trekker frem KLM som en eksempel hvordan man klarer det meget bra økonomisk selv om LCC sitter på 25% andel ved din hub. Det går an å tjene penger, men man må skjerpe seg og gå inn i kampen.
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote