Thread: Julekalender
View Single Post
Old 12-12-2018, 07:52   #19
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,047
Default Re: Julekalender

God onsdag 12.desember
Vi er midt i adventtiden i dag, og luke 12 er også et fly jeg har reist med
Dette var i forb med min 40 års dag for 20 år siden, og bildet er tatt en lørdags-ettermiddag i juli der både sjøen og den mørke himmelen varslet om noe urolige vindforhold, det ble etter hvert så kraftige vindkast at bane 06 ble stengt for kvelden og trafikken gikk inn på bane 01.

LN-SEA Cessna 208 Caravan cn 0173 ble bygget i 1989 og fløy først i Japan som JA8218. Så fløy det fra 1993 på Grønland som OY-IRP før det kom til Norge i mai 1997, fortsatt på dansk register.
Fra 30.april 1998 fløy det for nyopprettede Coronet Norge AS (sammen med LN-NAA ) fra Sjøflyhavna ved Fornebu, langs kysten til Arendal, og de gikk aktivt ut med nettside og telefonnummer på flyet.

I september 1999 fløy det videre som VH-LMZ, og det er ikke det samme flyet som det neste ti-året var å se her i landet som LN-SEA.

Jeg var med flyet til Arendal og tilbake en nydelig fredag kveld omtrent en måned seinere enn bildet. Flott tur

Coronet Norge Caravan LN-SEA at the Seplane base close to ENFB/FBU 18-07-1998 by Ole Johan Beck, on Flickr
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote