View Single Post
Old 14-10-2013, 16:20   #104
Fred
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Eidsvoll
Posts: 89
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Quote:
Originally Posted by Robbiedeluxe View Post
Del: I – Innledning:
Etter en liten teaser tidligere i uken, har jeg endelig fått litt tid i Paradis til å kunne skrape sammen noen setninger!

Planleggingen av årets reise begynte da SAS var på randen av konkurs i november i fjor. Noe nervøs over EuroBonus-poengene mine, valgte jeg å booke en billett til Costa Rica og Panamá med LH F over dammen og COPA i C videre (som for øvrig har maaaasse ledig bonusbilletter). Planen var å besøke InterContinental på Playa Bonita i Panamá og San José i Costa Rica. Men som alle vet, skjedde det ingenting med SAS likevel – og jeg valgte å kansellere billettene. Da US kom på banen med nytt tilbud, var det bare å slå til og kjøpe 200.000 – og heller la EB-poengene få hvile inntil videre.

Etter noen diskusjoner med frøken Deluxe valgte vi å vente med mellom-Amerika og i stedet reise tilbake til Asia – men denne gangen til Thailand. Før denne reisen, har jeg hatt et noe spesielt forhold til Thailand. Jeg har kun mellomlandet i Bangkok før, men har aldri vært utenfor Suvarnanananabhumi Intl' Airport. Dessverre har jeg hatt et inntrykk av landet som er blitt negativt påvirket av flere realityprogrammer på TV og nyheter om fulle turister som bedriver ablegøyer, mens de blir lurt av både scam artists og ladyboys.

Nuvel, som en vis mann sa; det beste man kan gjøre for å motvirke fordommer er å reise. På tide å walk the talk.

Årets reiserute er som følger:

Flyselskap: Lufthansa
Klasse: Business Class
Oslo – Frankfurt

Flyselskap: Asiana
Klasse: First Class
Frankfurt – Seoul

Flyselskap: Asiana
Klasse: Business Class
Seoul – Hong Kong

Flyselskap: Thai Airways
Klasse: First Class
Hong Kong – Bangkok

Flyselskap: Thai Airways
Klasse: Business Class
Bangkok – Koh Samui

Flyselskap: Thai Airways
Klasse: Business Class
Koh Samui – Bangkok

Flyselskap: Thai Airways
Klasse: First Class
Bangkok – Paris

Flyselskap: SAS
Klasse: Business Class
Paris – Oslo

Som den obsvervante leser allerede kan se, er returen fra Asia nærmest identisk med den foretatt sist gang vi var i Asia. Men utreisen er annereldes gjennom at vi både får prøvd Asiana i F og i C. I tillegg til å få et intra-asia flight med Thai i F. Billettene mellom Bangkok til Koh Samui er betalt med ekte penger, mens resten av reisen ble finansiert med 200.000 DM.

Det hører også med til historien at dette er min siste måned som InterContinental Royal Ambassador (ja, jeg gråter meg i søvne hver natt) – så vi bor selvsagt bare på InterContinental hoteller hele veien; i Hong Kong, Bangkok, Koh Samui og Paris.

Let the journey begin...
Uff da he he, jeg snakket med min kontakt på Orkide Ekspresse i dag og sa jeg vil prøve denne reiseruten J......Fikk svar etter en par timer at om jeg skulle reise denne ruten nå i oktober så ville det koste meg 115 000 pr person :-) Ehhhh nei takk Kari sa jeg da blir det nok at vi forandrer på noe her :-)
Fred is offline   Reply With Quote