View Single Post
Old 13-02-2020, 17:54  
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: SAS har lagt seg ut med krenkenettet med ny reklamefilm

Quote:
Originally Posted by TLS at OSL View Post
Jeg må innrømme at jeg ikke er den eneste som ikke skjønner det egentlige budskapet i reklamen, eller hva SAS ønsker å oppnå med den, og heller ikke at det skal være nødvendig å lage så mye bråk om den. Etter min mening er den opprinnelige versjonen altfor lang (2 min. sek.).
præcis..

Selv hvis alle opremsningerne i videoen er sandfærdige, hvad har det så med SAS at gøre?

Selv hvis ikke Skandinavien nogensinde har skabt noget "unikt skandinavisk", hvad har det så med SAS at gøre?

Videoen fortæller os, at alt i Skandinavien har rødder i det store udland. Okay, og hvad så?

SAS glæder sig til at se, hvad vi tager med hjem fra vores næste rejse. Okay.

Så længe vi rejser er SAS glade. Kom hjem med noget nyt. Skal rejsen foregå med SAS? Ikke nødvendigvis. Forsøger SAS at præge os i retning af, at vælge SAS som transportmiddel på rejsen? Nej.

SAS budskab: tag ud og se verden og tag noget med hjem.

Værdi for SAS' varemærke og bundlinje: I bedste fald 0. I værste fald kommer kampagnen til at koste på varemærkets værdi og med SAIL osv og budskabet om at intet alligevel er "oprigtigt" skandinavisk.. ja, så kan man jo lige så godt flyve med et hvilket som helst andet selskab.

..så længe vi kommer ud og opdager nye spændende ting, vi kan tage med hjem, så er SAS glad.

Last edited by EvakCPH; 13-02-2020 at 17:59.
EvakCPH is offline   Reply With Quote