View Single Post
Old 13-11-2020, 22:52   #2267
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
. Er det sjalusi fordi de flyr verden rundt i lekre nye Dreamlinere med fin rød nese mens SAS humper med noen få gamle 330? Eller bare en misvilje mot at "lillebror" har destinasjoner rundt planeten mens SAS måtte gi opp det eventyret? Forstår det uansett ikke, og kritikken er feil. Norwegian har gode lønnsomme ruter innenriks, i Skandinavia og mange langdistanseruter som f.eks til New York. Hva som er lønnsomt post-Corona vet ingen, men stoler på at Nye Norwegian klarer å finne fram til de lønnsomme rutene både innenriks og på langdistanse.
Vet Ikke om du svarer til meg, eller generelt?
Personlig er jeg ikke sjalu på 787, jobber for et bolag som har en flåte av de og hvis jeg vil kuske dem, har jeg nok annsenitet, trenger bare å løfte på telefonrøret så blir det vindus sete helt foran.

At det var en perfekt storm som brakk ryggen på Norwegian er det ikke tvil om, men som sagt før: Mye uflaks, men på den annen side så det ut som Kjos bygget selskapet stort ved å gamble på masse flaks, og tapte.
Det er vel bedre å gamble og tape, enn aldri å prøve, men med så mange arbeidsplasser og investor penger på spill, hadde det vel vært mere ansvarlig å kjøre forsiktig i svingene enn å dra rett til Las Vegas.

Personlig er jeg glad for at Norwegian har flydd mellom Oslo og Fort Lauderdale i mange år, for jeg bor her og reiste 2-3 i året til Norge på full pris og premium sete for det var så lettvint og behagelig. (Jeg bor 10 minutter fra FLL flyplassen.)
Kunne flydd gratis til Europa på eget bolag, men så lat og har ikke arvinger at jeg kjøpte full pris billetter for at det var enkelt og lettvint, har også vært heldig med relativt få 787 forsinkelser, 2 timer eller mindre.
Håper derfor at den ruta fortsetter i evig tid, men holder ikke pusten.

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote