View Single Post
Old 07-11-2020, 10:37   #207
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,014
Default Re: Ny Wizz Air-base: OSL og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
Det er helt korrekt Someone. Og argumentet er vel like gyldig om det er 14 eller 24 år. Wizz har aldri hatt en alvorlig ulykke, plettfri vandel når det kommer til tap av fly, og har siden oppstarten gjort flyving tilgjengelig for mange millioner reisende som kanskje eller ikke vil tatt seg råd til å fly.

En annen ting er hvor mye oppmerksomhet man får når noe er feil. Skjønner godt at Wizz laget ett feil Norgeskart eller at WF skrev Lufthanse i sin "Fly med Norwegian" reklame.
Litt skuffa av perspektivet, om det er «ingen store flykrasj» og «har gjort flyvninger tilgjengelig for de som ikke hadde råd før» er argumentet for et flyselskap som for min del åpenbart ikke gjør ting for noe annet enn rask inntjening. Og som for min del åpenbart ikke gjør noe mer enn det absolutte minima for å få lov å fly i Europa, med en modell som - for de som jobber i bransjen iallefall - beviselig ikke er «på lag» med sikkerheten. Ei heller flyr de for å drive med en NAV-flyvetjeneste for stakkars fattige østeuropeere.... De er om enn mer skruppelløse enn Ryanair?

Men fint at de klarte å bogsere en nesten tom Airbus ned til Tromsø i høststorm. Av det jeg samlet av erfaring på 50+ klappseteturer med B737 inn til Tromsø er det ikke et tomt fly i sterk vind som er det vanskeligste, men airbus kan riktignok være et annet tema Husker A330’en til Air Berlin måtte kjøre «slalom» inn på finale for å få lav nok fart, og det midt på sommeren, med landing sørifra (nordfra er brattere)...
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote