Thread: Beirut, Libanon
View Single Post
Old 05-01-2019, 10:39  
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Beirut, Libanon

Quote:
Originally Posted by mathiasfe View Post
Løpetur langs strandpromenaden er fint og videre opp til utsiktspunktet over Raouche Rocks.

Om du er litt eventyrlysten, så lei bil mens du er i Libanon. Det er en super måte å komme seg rundt på. Brukte Sixt når jeg var der i oktober og det funket bra (heldigvis ikke jeg som kjørte). Vi hadde dagsturer til Baalbek, Tripoli, Jbeil og Jeita-grotten, samt to netter i Tyre, med stopp i Saide på vei ned.

Uber skal være mulig å bruke i Beirut, men usikker på om du kan ta det fra/til flyplassen.

Vi betalte det meste i lokal valuta, men hadde med noen USD's i bakhånd (tror ikke vi fikk bruk for de).

Her er et reisebrev fra turen: https://insideflyer.no/forums/thread...-c-og-y.12003/


Om du ikke vil kjøre selv er det lett å ordne en taxi for en dag, bestem selvsagt pris på forhånd. Baalbek, vinsmaking i Bekaa-dalen, Jbeil også kalt Byblos er bra for strandliv og historie. Jeg er enig i at Gheita-grotten er bra. Notre dame du Liban, et pilgrimssted, nord for Beirut med taubane opp har fantastisk utsikt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738

Last edited by jb1; 05-01-2019 at 10:44.
jb1 is offline   Reply With Quote