View Single Post
Old 12-02-2020, 05:36  
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default God siste feriedag fra Dubai, OSL here we come

God morgen fra Dubai. Snart tar vi Taxi til DXB terminal 1 for å fly hjem med Norwegians fantastiske 737. Skal bli vanvittig deilig å komme hjem til egen seng, etter 25 netter i 12 forskjellige senger borte fra den. Skal også bli deilig å snakke norsk med noen andre en reisefølget.
I går stod vi tidlig opp i Colombo, var litt usikre på om vi hadde med frokost. Etter å ha sjekket med Hotels.com så er alle rom med frokost, men de hadde ikke noe sted å tilberede den. Litt merkelig. Vel vi måtte finne minibank, for å få ut penger, de 2 første bankene hadde bare maskiner som ikke virket, men med litt gangefant vi en som ga oss 5000 lokale rupie. Så kom vi oss til ett moderne kjøpesenter, ett par min før åpning, Etter åpningen gik vi til Food courten for å kjøpe mat, men ingen fikk selge noe før 30 min dxb 2 uker tidligere. Utenfor fant vi en tuktuk sjåfør som kjørte oss rundt i Colombo i litt over 2 timer og satte oss av på Gale face eller hva det het, så gikk vi langs havet i 5 min før vi gikk over veien på gae face one kjøpesenter. Kjøpte en liten burger, med kjøtt, ja ekte rødt kjøtt, som også var første gang siden dxb. så gikk vi utenfor til taxi køen, men vi skulle ikke ha tuktuk denne gangen, men en taxi-bil. det fikk vi, tok den til hotellet der vi hentet bagasjen i resepsjonen og så til flyplassen. På flyplassen var det hele 4 steder håndbagasjen måtte sjekkes og det tok ganske lang tid i innsjekk. 1 skranke til en full A333. Vi handlet brus på Burgerking, merkelig nok er alle priser på flyplassen i dollar, men de fleste vestlige turister er fra Europa. Vi hørte knapt en amerikaner, for de er jo hjemme i sitt great America. De siste rupiene puttet vi på en av flere innsamlingsbøsser som stod rundt på flyplassen. Vi hadde bussgate, så ble en del folk og busser når ca 300 sal vente i samme rom. Vi satt langt fremme i turistklassen, 27E og F, så vi tok siste bussen. Vi ble litt forsinket på avgang, og den lille forsinkelsen holt seg helt til DXB.
Dette var min 2 widebody tur på 33 år og første gang i en Airbus. Mye bedre Comfort en i 3-4-3 hos emirates. her satt man ikke skviset ned i setet. Vi spiste tikka masala som var veldig god, servicen var bra, så Sri Lankan kan jeg tenke meg å fly igjenn. Akkurat som Sri Lanka bør få ett lenger besøk.
Nå er det pakking og så til DXB, ha en god dag alle sammen,
Futura is offline   Reply With Quote