View Single Post
Old 11-08-2017, 11:18   #1
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,248
Default Hvor langt unna Norge kan man komme? Tur med SQ/NZ til AKL

Hei!
Lenge siden jeg har publisert en trip-report her, men her kommer en "semi-live" rapport. Første oppdatering skjer fra Gullkantina på CPH.

Utgangspunktet for turen var det faktum at Singapore hadde et av sine supersalg tidligere i år. Nesten hele rutenettet deres i Asia og Oseania tilgjengelig for under 20 laken i de fremre gemakker. Dette må bare bli bra!

Hvor skal man så reise? Hvor får man mest "bang for the buck". Et godt verktøy om man vil reise langt er Antipodes Map. https://www.antipodesmap.com/
Her kan man plotte inn sin posisjon, også får man opp "antipoden", det vil si det helt motsatte stedet på jorden.

Starter man i klubbhuset til Mjøndalen Idrettsforening, så havner man i havet utenfor New Zealand, så hvorfor ikke dra i nærheten av dette punktet. New Zealand er tydeligvis det nærmeste man kan komme, så reisen her ble booket.

Opprinnelig routing var OSL-AMS-SIN-AKL (SAS&SQ)- AKL-SIN(Air NZ), SIN-LHR-OSL (SQ&SAS). Denne kommer til å bli endret noen ganger skal dere få se.

Når man så har gledet seg i mange måneder, så er endelig dagen her. OSL var byttet ut med TRF på utreisen, og planen min om å kjøre til flyplassen selv, var byttet ut med at kona og rekruttene kjørte meg til Torp. Her møtte jeg en gammel kjenning i Widerøe, som gav meg skikkelig First-treatment.

Sete 3A ble raskt til 0B, og flyturen fra TRF var flott. Utrolig flotte folk i den spisse enden av flyet. Det er slike som disse som gjør at jeg føler meg ekstremt trygg på tur med WF. God utsikt og flott vær. Det ble buss inn til terminal, men siden ankomst fra bussgates er rett ved loungen så ble det kort gange til loungen.

Nå pakker jeg sammen, og neste rapport kommer forhåpentligvis live fra SQ351, sete 1A.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1829
Size:	54.0 KB
ID:	43529   Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1829
Size:	127.3 KB
ID:	43530   Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1839
Size:	124.1 KB
ID:	43531   Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1827
Size:	114.8 KB
ID:	43532   Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1811
Size:	136.9 KB
ID:	43533  

Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	354
Size:	113.0 KB
ID:	43534   Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	426
Size:	69.0 KB
ID:	43535   Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	473
Size:	77.6 KB
ID:	43536   Click image for larger version

Name:	AntipodeMjondalen.jpg
Views:	491
Size:	54.4 KB
ID:	43537  
fluxie is offline   Reply With Quote