View Single Post
Old 11-02-2020, 11:44  
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default SAS og Swiss på dannelsesreise til Alpene

Etter et flott opphold var det tid for returen, gondolen ned til Lech hvor transporten stod å ventet. Og på grunn av logistikken hos de som skulle kjøre oss, hadde minibussen blitt byttet med en stor buss, som vi da fikk helt for oss selv. Retur til ZRH, og fikk etterhvert stablet med oss alt bagasje, og sjekket inn alle mann hos en veldig hyggerlig fyr i gullskranken, på tross av 3 forskjellige bookinger og bare Star gold i en av dem. Rakk en pizza på Marche før avgang.







LX1216 ZRH-OSL, var opprinnelig satt opp med en Helvetic E-190 da jeg bestilte like etter sommeren, men for to måneder siden ble det endret til en A321. På gate A64 (eller noe sånt) stod da HB-IOF å ventet, en A321 levert Swiss i 1995, og nærmet seg derfor 25 år.







Swiss sitt «ferieselskap» Edelweiss er ingen sjeldenhet på ZRH




Valgte også denne gangen å gå sist ombord, og fant etterhvert plassene våre på rad 27. Hadde egentlig BC og D, men fikk byttet med han i A, så vi fikk ABC. Han var neppe veldig lysten på å sitte på samme rekke som inkluderte en på 14 måneder på fanget....







HB-IOF fikk nytt interiør og 219 seter for noen år siden, så ingen danseplass i de bakre rekker, selv om jeg fikk plass til knærne såvidt. Bra timing å komme sist ombord, for vi rakk såvidt å sette oss før det ble tid for pushback og en bortimot full A321 kunne sette kursen mot OSL. Barna fikk også utdelt ymse lekegreier før avgang






Opp i luften ble det servert en slags pizzabolle, som var helt såder. Dog hev yngstemann den i seg med stor iver. Drikketralla kom også gjennom, men vi gikk for vann og cola, som vi styrtet i oss, da yngstemann på det tidspunktet begynte bli litt vel bajas. Endte derfor med en relativt slitsom tur hjem, da det trengtes relativt mye innsats for å unngå total krise denne gangen






Landet i rute på OSL i et heller dårlig vær, og parkerte på D10, ytterst på pir nord. Bagasjen kom på bånd 9, hvilket jeg trodde ikke var så vanlig når SGH handlet? I hvertfall ikke opplevd det innen Europa før. Dog gjorde de ikke akkurat en veldig imponerende jobb, og selv om noen kolli kom med en gang (inkludert spesialbagasjen) tok det fryktelig lang tid før de siste kolliene kom. Deretter ut i slapset å plukke opp bilnøklene på Park&Go, finne bilen og kjøre hjem





Både SAS og Swiss leverer bra produkter ned til ZRH, og det er først og fremst avgangstider som avgjør hva vi velger. Ser også nå av historien på flightmemory at ZRH nå har inntatt 4. plassen, over mest brukte flyplassen, og samme posisjon har Swiss hatt lenge. Så helt tydelig det for meg er en populær flyplass. Og siden hotellrom samme sted er reservert neste vinterferie, er det ikke umulig det blir nok en tur i 2021
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 11-02-2020 at 11:47.
Someone is offline   Reply With Quote