View Single Post
Old 17-07-2017, 18:39   #5
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 7,963
Default Re: Hva er "knirkelyden" etter landing

Ikke direkte relatert, men siden det er snakk om lyder:

Her forleden dag, nærmere bestemt i går, skulle vi ned til CPH med LN-RKI. Forsinket ble vi, og #2 ble startet ved gate før vi pushet, ble stående litt og #1 startet med pustehjelp fra den allerede spinnende#2 - såvidt jeg kunne forstå. Av sted det bar, og vi var ikke kommet mange hundre fotene opp i skylaget før en meget intens uling oppsto og tilsynelatende økt/avtok i intensitet avhengig av manøvrering. Her tenker jeg ikke på den velkjente "sage-lyden", men en for meg hittil ukjent lyd. Selv en av besetningsmedlemmene, som for anledningen satt på sin dedikerte plass foran rad 10, snudde seg med undrende blikk mot to passivt flygende med henholdsvis tre og fire striper som satt mellom henne og meg. Kan denne ulyden, ulingen altså, på noen måte være relatert til oppstartsmetoden? Den forsvant for øvrig etter en stund når vi var kommet høyere i luften, men returnerte like før landing kort tid før det ble satt ut flaps. Skal også sies at vi i følge de helt foran var klarert med høyere hastighet inn mot finale. Anyone?
Blubird is offline   Reply With Quote