View Single Post
Old 16-10-2021, 15:06  
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,174
Default Røros og Rhodos... Fnate tester ting på R

Det er greit lenge siden forrige reisebrev fra denne karen, men i sommer begynte jo så smått reisingen igjen. Det begynte smått, men allerede nå er det helt Texas.

Uansett har det liksom vært et par helt nye ting i sommer og høst. Som Air Leap og Sunclass. Førstnevnte var HELT ny, Sunclass er jo i og for seg også ny, men har jo ratt fløyet samme balja en gang i gamle dager når det het MyTravel Airways. Det var litt i "sailing is a blowjob" tider.

Men først Air Leap og Røros

29 August 2021 stod jeg, bare sånn passe tidlig, på Lillestrøm og ventet på et VY tog anbefalt av en lang stake fra Ris. Jeg, Pellefanten, han lange fyren og et par andre kranglefanter skulle til Røros.



Etter en kort og ikke særskilt begivenhetsrik tur med VY kom vil til OSL. Det var vel min andre gang så langt i hele 2021. Air Leap innsjekk var av den noe beskjedne typen.



Uansett var det utrolig deilig å være ute på tur igjen. Det vanket en god dose vin før vi ruslet ut ytterst på innlandsterminalen for å boarde Air Leap balja. Jeg er litt usikker på om dette var min første tur med typen. Jeg fløy fra Vaasa til Stockholm en gang, men husker ikke helt om det var samme type.



Uansett fritt setevalg så lenge det var bak vingen.

Utsikt fra sete 11C. Til å være eldre enn samboeren min så det ikke galt ut.



Flyturen gikk nogenlunde lavt og over et landskap jeg strengt tatt ikke har vært særlig i så jeg satt vel strengt tatt og nistirret ut circa hele tiden.



Innflytning til Røros



Fra Røros lufthavn ruslet vi inn til sentrum. Om vinteren kan man vistnok også finne sparker, i flg stakan fra Ris. Det er andre gang noensinne jeg har gått fra flyplassen. Forrige gang var i Toronto.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 16-10-2021 at 15:27.
Fnate is online now   Reply With Quote