View Single Post
Old 13-10-2021, 18:01  
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Flyr har signert LOI for 737-8

Quote:
Originally Posted by LN-AFG View Post
Har bestemt meg for ikke å sette min fot på en MAX frivillig til en ser at den har hatt noen år med sikker drift. Forskjellen på MAX og A320 er store. A320 hadde helt ny teknologi som førte til en del ulykker. MAX er ett dårlig designet fly med store problemer i flyveegenskaper som teknologi må fikse. Jeg var helt overrasket over at flyet ble satt i produksjon som en 4 variant av 60- talls maskinen 737-100/200. Det viste seg veldig raskt at flyet hadde store problemer og Boeing er tatt med buksene nede for å ha skjult problemene flyet har. Jeg er skuffet over det makkverket av ett fly som MAX er og ser på flyet som farlig selv etter at det er resertifisert av FAA.
Det er ikke vanskelig aa vaere enig i at Boeing har gjort mye galt med 737 Max serien - men jeg er uenig at det er et daarlig designet fly. Hvis Max hadde blitt sertifisert som det det er, et nytt fly med nye fly egenskaper som er anderledes enn 737NG serien, ville det ikke ha vaert behov for MCAS.

Problemene startet naar man solgte inn at det ikke ville vaere forskjeller mellom aa fly f.eks. 737-800 og 737-8 Max - noe Boeing maatte bruke MCAS til aa oppnaa og der er kjernen i problemene ligger MCAS var det daarlige designet og tanken om aa skjule det for pilotene gjorde et problem produkt (MCAS) til et langt stoerre problem.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote