View Single Post
Old 12-11-2012, 13:53   #342
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by Dreyer View Post
Så ikke post 320, så beklager. Ulempen er at det er nesten utydelig å se hva du har skrevet som kommentarer over bildene. Dog ville ikke endret posisjon på lasteroms-lukene. Jo lengre vekk fra motor jo bedre er det, da man reduserer sjansen for å få flyskade, pluss at man trenger ikke kjøre like "forsiktig" som man kan gjøre om man har større klaring. Enklere å kjøre en loader på en A320-321 enn en A319. Men du får jo også problemet med catering som skal inn på høyre dør foran, om man går for langt fram igjen.
H19QR og H20QR er uendret nede vs lukene i A319 og A320. H21QR og H22QR fär begge fire luker, to bak + to foran. De nye lukene settes hver gang inn i en posisjon - i det vaerste fall mht vingen/nacelle - som ikke kommer naermere enn lukene i A319, som noen har sagt her pä forumet er "OK ä handle". LN-MOW sier at det blir "farlig travelt", selv sier jeg det blir "spennende travelt", jeg har full tillit til at bakke-mannskapene - etter forsvarlig innföring - vil klare ä handle H21QR og/eller H22QR uten mer materielle bakke-skader eller större antall uhell - personskader - enn - Herren forby - pr. idag.

Om den uleselige small-printen pä LOCA-tegningene (Lay-Out, Cargo Accomodation) kan blow-up fra 200 % til 400 % ordnes med din egen web-bruiser zoom, ved selv ä gä inn pä min Website.

Last edited by Frequent Traveller; 12-11-2012 at 14:01.
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote