View Single Post
Old 09-10-2018, 02:21   #19
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Oslo Lufthavn fyller 20 år

Jeg har mange barndomsminner fra FBU. Var ofte der med farmor og hentet tante som jobbet som guide for reiseselskapet Globetrotter på 80-tallet. Det var alltid et høydepunkt, både fordi vi pleide å dra tidlig så vi spiste kake eller noe i kafeen mens vi så på flyene og fordi tante alltid hadde mye spennende å fortelle fra reisene sine - og noen ganger vanket det gave fra utlandet også.

Min første flytur var med SK høsten 1990, fra FBU til CPH. Overnevnte tante hadde da flyttet til Køben og vi skulle på besøk til henne.

I august 1998 reiste jeg til USA på utveksling og reiste fra FBU (med SK til EWR). Da jeg kom hjem i juni 1999 kom jeg til OSL. Siden jeg var i USA da flyttingen skjedde har jeg ikke noe forhold til det, så ikke direktesendinger på TV eller noe. Mitt første minne fra OSL er noe så lite artig som at jeg stod i eviglang kø for å melde bagasjen min savnet etter en hjemreise med både forsinkelse, en kansellering og påfølgende ombooking. Siden den gang har det blitt mange reiser med OSL som utgangspunkt og jeg har jevnt over hatt gode opplevelser der.

Per i dag er OSL arbeidsplassen min, jeg jobber som vikar hos Gate Gourmet, og jeg synes det er artig å være en liten del av det store maskineriet på Norges hovedflyplass og håper jeg får fast jobb etterhvert. I dag vanket det både pølse, brus og kake på vei til jobb, så det var stas!����
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07

Last edited by Millemor; 09-10-2018 at 02:27.
Millemor is offline   Reply With Quote