View Single Post
Old 16-10-2021, 16:22  
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Røros og Rhodos... Fnate tester nye selskap

Nå som introen er satt og det har begynt å handle om fly, så det ikke ryker på No Fly Zone, så kan det jeg skrive om det som faktisk imponerte meg mest, nemlig Røros.

Det var kult å fly Air Leap. Det var kulere å være på Rorøs.

Jeg har aldri vært på Røros. Jeg har spurt Sotrsmurfen flere ganger, men det er virkelig ikke tale om at hun skal til Røros. Men nå kom jeg da omsider dit.

Første man kommer til etter å ha gått litt for langt med en døffelbag som knirket på en måte som hørtes litt ut som et måkereir kommer man til Kjerkgata. Den er ikke så sykt stor, men allikevel størst:

I Storgata er det eneste naturlige man kan gjøre å stoppe for øl. Røros Bryggeri lager heldigvis mer enn bare tyttebærbrus. De lager også Tryllebrus.

Og så har de en kirke hvor det er en egen trapp for noen jeg ikke helt kan huske hvem var. Nevnte tryllebrus kan ha hatt noe med saken å gjøre. Men var det enten de uflidde, ugifte eller tvilsomme som hadde en egen trapp for å hoppe over gjerdet?

Litt usikker. Kjærke er det uansett.

Vi bodde på Erzscheidergården som er et relativt lite hotell i den gamle trebegyggelsen. Det er ingen restaurant der nå, men det er en riktig god frokost og de har kaffe og sjokoladekake midt på dagen. Når vi besøkte var jo ikke Norge helt åpnet enda, så det kan ha påvirket tilbudet noe.

Enkle men koselige rom med Tyttebær brus og utsikt mot kjærka

Middag på Vertshuset

Dagen etter var det penissafari. Noen peniser var strengt tatt på hell, om man kan si det.

Mens andre levde i aller beste velgående og kunne finnes i ulike bakgårder. Dra dit og sjekk selv. Bare løpe inn i bakgården og spør.

Men kort oppsummert og hvorfor jeg egentlig skriver denne delen av brevet var at Røros faktisk var overraskende fint. Ikke at jeg trodde det skulle være kjipt eller noe. Jeg hadde jo tenkt på å dra dit lenge.

Men at det skulle være såpass masse av gammel bebyggelse og områder ante jeg faktisk ikke før jeg dro. Så Røros kan virkelig anbefales. Samme kan middag på Vertshuset

Neste del:

Mens jeg trodde jeg kom til å like Røros, men ble positivt overrasket handler neste del om noe jeg gruet meg til i flere dager før avreise. Nemlig Sunclass

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 16-10-2021 at 16:31.
Fnate is offline   Reply With Quote