Thread: Konflikt i SAS
View Single Post
Old 29-09-2021, 12:36  
Field in sight
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 357
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Hvis du med «aggressiv hersketeknikk» mener «sarkasme» så er jeg med. Ellers får du eventuelt skrive en PM hvor du forklarer hva som er aggressiv hersketeknikk med å være oppgitt og harsellere med tematikken siden jeg vet at vedkommende som spør kjenner terminologien og jeg oppfatter spørsmålet som kverulerende og i grunnen helt meningsløst.
"Og ellers? Går det bra?
Men siden du spør etter teskjevarianten;
"

Dette oppfatter jeg som en aggresiv hersketeknikk, og nedlatende ovenfor vedkommende du siterer. Det bidrar til ingenting konstruktivt, men gir i stedet dårligere stemning i diskusjonstråden og du fremstiller deg selv i et dårlig lys. Spørsmålet til Dag Viking var helt legitimt, da du slik jeg skrev i forrige innlegg fremstår som uklar.

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Hvorfor du kverner videre på det er uklart, men sier det igjen: alene oppfatter jeg det ikke som en sikkerhetsrisiko, men i en sum oppfatter jeg det slik. Litt som at en salat ikke må være en middag bestandig, men sammen med brød og tomat og agurk og ketchup og ost og hamburgerpatty så er det en middag kalt «hamburger».
Du svarte på mitt første innlegg i diskusjonen.

Det virker på meg som at du har misforstått hva en sikkerhetsrisiko innebærer. Antar jeg korrekt at du ikke har noe erfaring fra luftfartsbransjen eller en annen bransje med lignende systemer for sikkerhetsstyring? For å sitere mitt forrige svar: Dersom noe kan utgjøre en medfaktor for en uønsket sikkerhetshendelse, er det en sikkerhetsrisiko. Det er ikke en forutsetning for en sikkerhetsrisiko at den kan utgjøre sitt fulle potensiale på egenhånd. Å si at noe ikke er en sikkerhetsrisiko, men samtidig er det, er en selvmotsigelse.

Og for å ta diskusjonen videre: hvorfor mener du at det utgjør en sikkerhetsrisiko? Jeg er genuint nyskjerrig, da det ikke samsvarer med generell oppfatning innenfor bransjen.

Last edited by Field in sight; 29-09-2021 at 12:39.
Field in sight is offline   Reply With Quote